افزایش قیمت مسکن همراه با تورم

افزایش قیمت مسکن همراه با تورم
افزایش قیمت مسکن همراه با تورم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اتفاقات بازار مسکن در دو سه ماه اخیر به حدی عجیب بوده که حالا باعث شده تحلیل های گوناگونی از وضعیت آتی بازار مسکن شنیده شود. اگر چه کرونا در ایجاد چنین شرایطی بی‌تقصیر نبوده، اما همین موضوع بهانه‌ ای شده که امروز فایل ‌های فروش مسکن به حداقل برسد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اتفاقات بازار مسکن در دو سه ماه اخیر به حدی عجیب بوده که حالا باعث شده تحلیل های گوناگونی از وضعیت آتی بازار مسکن شنیده شود. اگر چه کرونا در ایجاد چنین شرایطی بی‌تقصیر نبوده، اما همین موضوع بهانه‌ ای شده که امروز فایل ‌های فروش مسکن به حداقل برسد و حتی بسیاری از فروشنده‌ ها، از فروش خانه صرف‌ نظر کنند.

از این رو در میان فایل‌ های فروش مسکن، از هر ۱۰ خانه‌ ای که برای فروش گذاشته شده بوده، تقریبا ۶ مورد از آنها برای فروش دست نگه داشته‌ اند. از نگاه دلالان بازار مسکن، در حال حاضر ریسک تبدیل ملک در بازار افزایش یافته است؛ تا جایی که همین موضوع باعث شده فایل‌ های فروش ملک ته‌ نشین شده و در مقابل، قیمت‌ های پیشنهادی، نجومی شوند، به‌ طوری که قیمت ‌ها با ارزش روز خانه ‌ها همخوانی ندارند.

 بازار مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد معاملات، ۱۱ هزار و ۳۱۰ واحد مسکونی اعلام شده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۶.۷ درصد کاهش نشان می‌ دهد.  هم چنین در این گزارش متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۱۶ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده است که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۳۳.۹ درصد افزایش نشان می‌ دهد.

تحلیلگران بازار مسکن، دلیل افزایش قیمت مسکن در ماه‌ های اخیر را تغییر شاخص ‌های اقتصادی از جمله افزایش قیمت دلار، طلا، مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد می ‌دانند. پیش ‌بینی کارشناسان بازار مسکن بر این قرار است که حداقل تا شهریور ماه قیمت‌ ها به روند افزایشی خود ادامه دهند و این افزایش قیمت در شهرهای بزرگ حداکثر به اندازه نرخ تورم خواهد بود. در حال حاظر طول دوره انتظار مسکن به بیشترین حد تاریخی خود رسیده است و هیچ گاه به این اندازه نبوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)