افزایش قیمت میلگرد در معاملات بورس

افزایش قیمت میلگرد در معاملات بورس

طبق آمار معاملات بورس کالا به ویژه در بازار میگلرد در پایین‌ترین حالت خود گزارش شد که نتیجه آن آفزایش 1.7 درصدی قیمت روزمیلگرد بود اما تقاضا چه در بازار آزاد و چه در بورس کالا ضعیف گزارش شد...

آهن پرایس: براساس گزارش موجود از قیمت اهن الات با نزدیک شدن به پایان هفته غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی به مدار ثبات بازگشتند و در عین حال شماری از مبادی فروش هم به کاهش قیمت آهن کیلویی اقدام کردند.

بازار ارز هم نوسان جزئی کاهشی داشت و قیمت دلار تا مرز 49 هزار تومان کاهش یافت به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آزاد حدود 49 هزار و 100 تومان مبادله شد.

روند نوسانات قیمت روز آهن 

در پی فروکش التهابات افزایشی قیمت روز آهن، قیمت به روز میلگرد روند کاهشی در پیش گرفت به طوری که در برخی از مبادی فروش قیمت میلگرد بین 100 تا 400 تومان کاهش داشت اما غالب مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بودند.

قیمت میلگرد امروز با توجه به اوضاع بازار حدود 23100 تا 24600 تومان برآورد می‌شود که بیانگر کاهش 120 تومانی نرخ این محصول است نرخ متوسط این محصول هم 24 هزار و 80 تومان برآورد شد.

قیمت روز تیرآهن در بسیاری از مبادی فروش ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو در برخی سایزها کاه 20 تا 50 هزار تومانی داشتند. قیمت آهن 14 در معاملات روز گذشته در هر کیلو حدود 26 هزار و 500 تومان معامله شد.

قیمت روز پروفیل سبک، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند همچنین قیمت لوله داربست، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم با ثبات قیمت همراه بودند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت ناودانی اروپایی هم در کلیه شرکت‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز ورق سیاه نیز به تبعیت از روند کلی بازار با ثبات قیمت همراه بود ولی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و ورق اکسین با کاهش 100 تا 500 تومانی در برخی ضخامت‌ها همراه بود. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی و ورق استیل هم در غالب مبادی فروش بین 200 تا 700 تومان کاهش داشتند.

آنچه از اوضاع بازار و روند قیمت اهن روز برمی‌آید گویا معاملات بورس کالا روندی جدا از قیمت‌های بازار در پیش گرفته است زیرا اکثر مبادی قیمت‌ها را کاهشی یا ثابت اعلام کردند در حالی که قیمت‌ها در بورس کالا تا حدودی افزایش دشت.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته نیز حاکی است که نیمی از محصولات عرضه شده معامله نشدند. به این صورت که از 272 هزار و 930 تن مقطع فولادی حدود 125 هزار و 647 تن به تابلو معاملات راه یافت و تنها حدود 54 درصد از این میزان معامله شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: نوسانات سینوسی قیمت آهن و میلگرد

به عنوان نمونه از 93 هزار و 324 تن میلگرد تنها حدود 39 هزار و 527 تن مورد معامله قرار گرفت، که معادل 10 درصد از کل حجم عرضه این محصول است. قیمت میلگرد بورس کالا به طور میانگین حدود 22 هزار و 250 تومان براورد شد که بیانگر افزایش 1.7 درصدی قیمت روزمیلگرد بورسی نسبت به عرضه هفته گذشته است. گفتنی است بیشترین حجم عرضه به میلگرد نیشابور تعلق داشت اما بیشترین معاملات روی نرخ پایه که حدود 23 هزار و 106 تومان اعلام شد، به میلگرد آناهیتا تعلق دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 1 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)