افزایش میزان عرضه مسکن

افزایش میزان عرضه مسکن
افزایش میزان عرضه مسکن

آهن پرایس: رئیس اتحادیه املاک تهران اظهار کرد: قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته 10 درصد کاهش یافته است؛ چرا که میزان عرضه مسکن افزایش یافته است. مشاوران املاک تهران معتقدند: با وجود اینکه مرکز آمار و بانک مرکزی در خرداد ماه خبر از افزایش قیمت مسکن داده اند اما صاحبان...

آهن پرایس: رئیس اتحادیه املاک تهران اظهار کرد: قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته 10 درصد کاهش یافته است؛ چرا که میزان عرضه مسکن افزایش یافته است. مشاوران املاک تهران معتقدند: با وجود اینکه مرکز آمار و بانک مرکزی در خرداد ماه خبر از افزایش قیمت مسکن داده اند اما صاحبان ملک در حال حاضر خانه های خود را با تخفیف عرضه می کنند. 

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک تهران اذعان داشت: تعداد فروشندگان افزایش چشمگیری داشته است و نرخ مسکن نسبت به ماه قبل حدود 10 درصد ارزانتر شده است و همچنین فروشندگان ملک های خود را با تخفیف چشم گیری عرضه می کنند. به گفته ی مشاوران املاک اخیرا تعداد آپارتمانهایی که برای فروش گذاشته شده اند بیشتر شده است و همچنین فروشندگانی که در ماه قبل از فروش منصرف شده بود در ماه جاری مجددا به بازار عرضه ها وارد شده اند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اجرای طرح مالیات خانه های خالی

از سوی دیگر هزینه های ساخت و ساز مسکن  روز به روز در حال افزایش است. همانطور که در اخبار روزهای پیشین نیز اعلام شد قیمت سیمان و فولاد نیز به دلیل قطعی های پیوسته برق در حال افزایش است. چه بسا قولی که در رابطه با  استفاده از 10 درصد دیماند برق نیز داده شده بود نیز محقق نشد. در حال حاضر نرخ هر پاکت سیمان حدود 115 الی 120 هزار تومان است و همین افزایش بی رویه و نابسامان نرخ سیمان منجر به توقف مسکن سازی شده است و در پی همین توقف نیز دیگر تقاضایی برای میلگرد رویت نمی شود، همچنین پروژه های مسکن ملی و آزاد راه تهران – شمال نیز متوقف شده است. انبوه سازان معتقدند چنانچه افزایش نرخ سیمان و فولاد به همین صورت آشفته بازار صعودی باشد احتمال افزایش نرخ مسکن در ماه های جاری چشمگیر خواهد بود. 

مصطفی قلی خسروی؛ رئیس اتحادیه املاک تهران در پایان از کاهش قیمت مسکن خبر داد و همچنین در اواسط فصل بهار سال جاری نیز وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده بود که قیمت مسکن حباب دارد و بلا شک باید چشم انتظار ارزانی مسکن باشیم. 

با تمام این اوصاف روند قیمت مسکن از خرداد ماه سال جاری طبق گزارش های بانک مرکزی صعودی است. در خرداد ماه سال جاری متوسط قیمت مسکن برای خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در تهران 296.7 میلیون ریال بود که نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری  3 درصد افزایش داشته است و همچنین در مقایسه با خرداد 1399 در حدود 56.6 درصد افزایش داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)