افزایش نرخ در بازار مسکن

افزایش نرخ در بازار مسکن
افزایش نرخ در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، این روزها دولت به دنبال آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر است که از دولت قبل به ارث برده است و مجلسی‌ها سرگرم گرفتن جشن انتخاب مجدد و یا عدم موفقیت در انتخابات دوره یازدهم شده‌اند و موضوع مهم بخش مسکن یعنی...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، این روزها دولت به دنبال آغاز مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر است که از دولت قبل به ارث برده است و مجلسی‌ها سرگرم گرفتن جشن انتخاب مجدد و یا عدم موفقیت در انتخابات دوره یازدهم شده‌اند و موضوع مهم بخش مسکن یعنی مستاجران را فراموش کرده‌اند.

هنوز چند ماهی به آغاز فصل نقل و انتقالات مسکن باقی مانده است، اما خبرها از بازار مسکن حاکی از این است که نرخ اجاره بها رو به افزایش گذاشته است.حال سوال این است که چرا مجلسی‌ها و دولتی ها اقدامی برای بازار اجاره مسکن نمی‌کنند. تصور همگان بر این است که نقل و انتقالات مسکن تنها منوط به روزهای تابستان است اما این روزها نیز شاهد این هستیم که عرضه واحدهای مسکونی برای مستاجران بسیار کم است و همین نبود عرضه و فایل جدید برای مستاجران دردسرساز شده و نرخ اجاره بهای مسکن را افزایش داده است.

آمارها نشان می‌دهد که هفت میلیون خانوار در ایران مستاجر هستند و هر خانوار ایرانی را اگر سه نفر بدانیم می توان گفت بیش از بیست میلیون نفر با موضوع جابجایی و واژه مستاجری به خوبی آشنا هستند. حال اگر یک خانوار ایرانی با درآمد پایین و حداقلی برای تأمین مسکن خود به‌ طور میانگین 12 ‌میلیون تومان تا 15 میلیون تومان در سال هزینه ‌کند، می‌توان گفت بیش از نیمی از درامد خود را صرف اجاره بها می کند.

حال سوالی که این روزها مطرح است این است که در روزهای پایانی سال چرا باید نرخ اجاره بهای مسکن افزایش یابد. حال اگر متوسط سهم هزینه مسکن از سبد هزینه سالانه خانوارها، ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد برای این قشر باشد، به عبارتی بیش از نیمی از درآمدهای مستاجران و هزینه های آنها را این روزها اجاره بها در بر گیرد، درآمدی برای هزینه در سایر موارد ضروری و روزمره وجود نخواهد داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)