افزایش وام خرید مسکن

افزایش وام خرید مسکن
افزایش وام خرید مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، دولت از طریق بانک تخصصی خود در بخش مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بهادار را در تهران به 240 میلیون تومان افزایش داد. به اظهارات مسئولان بازار مسکن، به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، دولت از طریق بانک تخصصی خود در بخش مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بهادار را در تهران به 240 میلیون تومان افزایش داد. به اظهارات مسئولان بازار مسکن، به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام خرید مسکن جهت تسهیلات جدید مسکن برای واحد های تا 25 سال قدمت پرداخت می ‌شود.

 برای واحد های با سن 25 تا 30 سال یک سقف تسهیلات جدا گانه ‌ای در نظر گرفته شده است. بر این اساس در تهران این سقف قبلاً برای انفرادی 45 میلیون تومان بود که به 80 میلیون تومان و در زوجین از 80 به 160 میلیون تومان، در مراکز استان‌ ها و شهر ها بالای 200 هزار نفر از 40 به 60 میلیون تومان و برای زوجین از 70 میلیون  به 120 میلیون تومان افزایش می‌ یابد.
 
همچنین از محل اوراق حق تقدم تا 80 درصد هزینه باقی مانده اجرای طرح را در مشارکت ‌های مدنی تا سقف 300 میلیون تومان مشروط بر اینکه 20 درصد را سازنده تأمین مالی انجام دهد، ‌پرداخت می شود. بدین ترتیب مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه 80 درصد تسهیلات مسکن در حوزه سنتی‌ سازی استفاده می ‌شود، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات سنتی‌ ساز 18 درصد است که در صورت ساخت به شیوه صنعتی نرخ سود یک درصد کاهش می‌ یابد.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه شعب بانک به‌ هیچ عنوان اجازه مطالبه ضمانت از متقاضیان دریافت وام را ندارند، و در صورت مشاهده موارد این چنینی جهت دریافت وام مراتب را به شعبات بانک مربوطه اطلاع دهید. تسهیلات خرید مسکن 58 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد کاهش یافته، ضمن اینکه 115 هزار فقره وام خرید از ابتدای سال جاری پرداخت شده که به ‌لحاظ تعداد، 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)