اقتصاد مسکن مسدود نشده است!

اقتصاد مسکن مسدود نشده است!
اقتصاد مسکن مسدود نشده است!

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، برخی از گمانه زنی ها حاکی از رکود کامل بازار مسکن طی ماه های اخیر دارد. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با این موضوع بیان کرد: باید این نکته را یادآور شویم که با وجود وجود رکود نسبی در بازار مسکن، در حال حاضر ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، برخی از گمانه زنی ها حاکی از رکود کامل بازار مسکن طی ماه های اخیر دارد. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با این موضوع بیان کرد: باید این نکته را یادآور شویم که با وجود وجود رکود نسبی در بازار مسکن، در حال حاضر اقتصاد مسکن مسدود نشده و معاملات همچنان ادامه دارد؛ از این رو معاملات در نیمه اول بهمن ماه سال جاری، 1300 فقره نسبت به 15 روز پایانی سال افزایش یافته است؛ اما با این وجود اوضاع چندان مطلوب نیست چراکه قدرت خرید متقاضیان تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: نوسانات نرخ ارز طی سال های اخیر اثر منفی در بازار مسکن ایجاد کرده است، به همیت خاطر تولید مسکن به اندازه ی نیاز کشور نمی باشد. زمانی که عرضه به اندازه کافی در بازار مسکن وجود نداشته باشد موجب انباشت تقاضا می گردد که این امر توازن بازار را بر هم می زند؛ بنابراین دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهد تا بازار به روال طبیعی خود باز گردد.

مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه باید به سمت صنعتی سازی برویم، بیان کرد: متراژ خانه ها باید مطابق تمام سلایق در جامعه باشد چراکه در برخی از محله ها نیاز به واحدهای کوچک متراژ بیشتر دیده می شود و در برخی دیگر نیاز به واحدهایی با متراژ بزرگ تر مشهود است. پس با این وجود نمی توانیم صرفا آپارتمان های کوچک یا بزرگ متراژ را ملاک برنامه ریزی برای تولید قرار دهیم گرچه در حال حاضر تقاضا بیشتر به سمت واحدهای کوچک متراژ سوق پیدا کرده است.

قلی خسروی در پایان افزود: بالا بردن ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن، سرمایه ها را به سمت بازار ارز و طلا سوق می دهد و باید اول از همه این را در نظر بگیریم که قیمت مسکن با دستورالعمل پایین نخواهد آمد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • علی
    علی 1397/11/23 - 23:47 پاسخ

    خرید و فروش صفر است. این تیتر شما هم نمک رو زخم بینوایان است. بتازید و ببرید و بخورید ولی بدانید زندگی و عمر کوتاه است. بشنوید سرمایه داران و صاحبان شرکت فولاد که عمر شما هم پایانی دارد و انشالله تمامی مسببین گرانی اعم از دلالان, صاحبان شرکت ها ی بی یال و دم و مسولین بی کفایت و تحلیلگران باج بگیر , کتکش را در دنیا و آخرت خواهند خورد.

  • بی خانه وکاشانه اواره خانه به خانه مستاجری😢
    بی خانه وکاشانه اواره خانه به خانه مستاجری😢1397/11/23 - 20:39 پاسخ

    آخه چرا یکی فکری به حال این گرونی کاذب آهن نمیشه هر روز بدتر از دیروز گرونتر خدا لعنت کنه این ظالمان رو