اما و اگرهای بازار اجاره مسکن

اما و اگرهای بازار اجاره مسکن
اما و اگرهای بازار اجاره مسکن

آهن پرایس: وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مستاجران در واحدهای قراردادی خود سکونت دارند و حقوق مالکان مسکن را نیز رعایت می کنند. افزایش نرخ اجاره بها در تهران نیز مثل سال گذشته تا 25 درصد مجاز است. ایشان تاکید کردند طبق مصوبه باید قرار داد اجاره به صورت خودکار تمدید شود در این بین...

آهن پرایس: وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مستاجران در واحدهای قراردادی خود سکونت دارند و حقوق مالکان مسکن را نیز رعایت می کنند. افزایش نرخ اجاره بها در تهران نیز مثل سال گذشته تا 25 درصد مجاز است. ایشان تاکید کردند طبق مصوبه باید قرار داد اجاره به صورت خودکار تمدید شود در این بین ضمانت نامه اجرایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا؛ شورای حل اختلاف است که به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی کند.
 
محمد اسلامی بیان داشت: مصوبه ستاد اجرایی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و تلاش برای جابه جا نشدن مستاجران به قوت خود باقی است و بایستی این مصوبه اجرا شود چرا که هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است، اسباب کشی عامل بزرگ انتقال ویروس است؛ بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا آن را ممنوع اعلام کرده است. 

ایشان تصریح داشت: مستاجران باید تعهدات موجود در مصوبه را رعایت نمایند و همچنین قرار داد تمامی مستاجران تمدید میشود. اسلامی از تمامی مالکان و مشاوران املاک تقاضا کرده تا در جهت ایمن سازی سلامت خود؛ مستاجران و مردم تا حد امکان از فشار آوردن به مستاجر در جهت جابه جایی منزل پرهیز کنند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: عدم رونق در معاملات مسکن

ایشان افزود: از مشاوران املاک خواستاریم در این زمینه همکاری لازم را مبذول نمایند تا بدینوسیله میزان اسباب کشی به حداقل برسد چرا که جابه جایی و اسباب کشی خود می تواند یکی از عوامل گسترش ویروس کرونا محسوب شود.

بر اساس بررسی نتایج مصوبه تمدید اجاره سال گذشته و آمارها گویای این است که در شهرهای بزرگ حداقل 65 درصد کاهش اسباب کشی و در سایر شهرها 85 درصد کاهش رویت شده است. 

شایان ذکر است چنانچه مالکی بیشتر از 25 درصد اجاره بها را افزایش دهد؛ طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تخلف انجام داده است. بر همین اساس هیچ شورای حل اختلافی اجازه ندارد حکم تخلیه صادر کند و اجرای این مصوبه از الزامات است. 

وزیر راه و شهرسازی در مورد خانه های خالی معتقد است که تکلیف خود را انجام داده است. همچنین یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی را شناسایی و معرفی کرده اند. حال سازمان امور مالیاتی موظف است قبض های مالیاتی را صادر کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)