امید بر ساماندهی بازار مسکن

امید بر ساماندهی بازار مسکن
امید بر ساماندهی بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارهای غیر رسمی از وضعیت خرید و فروش بازار مسکن پایتخت در تیر ماه حاکی از ثبات قیمت‌ ها و خروج متقاضیان غیرمصرفی سوداگران از بازار مسکن در تیر ماه دارد که بخشی از آن نتیجه اجرای دو مصوبه قدیمی در بخش مسکن است که سال‌ ها بود ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، آمارهای غیر رسمی از وضعیت خرید و فروش بازار مسکن پایتخت در تیر ماه حاکی از ثبات قیمت‌ ها و خروج متقاضیان غیرمصرفی سوداگران از بازار مسکن در تیر ماه دارد که بخشی از آن نتیجه اجرای دو مصوبه قدیمی در بخش مسکن است که سال‌ ها بود روی زمین خاک می‌خورد. کلید واژه واسطه‌ های ملکی از وضعیت بازار مسکن پایتخت در تیرماه است، قیمت مسکن در خرداد ماه شیب افزایشی تندی را به خود گرفته بود که منجر به افزایش ۱۱ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه و افزایش ۴۲ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته شد. قیمت اجاره نیز با تبعیت از قیمت مسکن، نسبت به تابستان سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.

طرح کمیسیون برای مدیریت بازار مسکن تا هفته آینده نهایی و پس از آن برای اعلام وصول تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود تا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، در شرایط کنونی تأمین مالی، عرضه مصالح ساختمانی ارزان نرخ و ارائه اراضی رایگان سه مولفه اصلی برای کاهش نرخ مسکن در کشور است که متأسفانه در چند سال اخیر به این مسائل توجهی چندانی نشده است.

در شرایط کنونی نرخ زمین حدود دو سوم نرخ نهایی مسکن را شامل می‌شود، از این رو ارائه زمین رایگان از سوی دولت می‌تواند نرخ مسکن را به میزان چشمگیری کاهش دهد. با توجه به اهمیت سه مولفه تأمین زمین، تأمین منابع مالی و تأمین مصالح ساختمانی، طرح کمیسیون عمران مجلس برای مدیریت بازار مسکن با توجه به این مولفه‌ ها تدوین شده است. ارائه تسهیلات ارزان نرخ تک رقمی برای دهک‌ های پایین و اقشار آسیب پذیر یکی از محورهای طرح ساماندهی بازار مسکن است. از این رو قطعا مجلس تمام تلاش خود را برای مدیریت مکانیزم عرضه مصالح جهت اجرای طرح‌ های تولید مسکن انجام می‌ دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)