امید بر ساماندهی بازار مسکن

امید بر ساماندهی بازار مسکن
امید بر ساماندهی بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، متاسفانه این روزها شاهد هستیم که وضعیت اقتصادی کشور به دلیل بی‌برنامگی در حوزه اقتصادی نابسامان است. وضعیت بازار مسکن نیز مناسب نبوده و ما با گرانی ‌های لجام‌ گسیخته در این حوزه مواجه هستیم. افزایش قیمت خرید و رهن و اجاره...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، متاسفانه این روزها شاهد هستیم که وضعیت اقتصادی کشور به دلیل بی‌برنامگی در حوزه اقتصادی نابسامان است. وضعیت بازار مسکن نیز مناسب نبوده و ما با گرانی ‌های لجام‌ گسیخته در این حوزه مواجه هستیم. افزایش قیمت خرید و رهن و اجاره مسکن مشکلات زیادی را برای قشر ضعیف و متوسط جامعه ایجاد کرده است و خیلی از افراد جامعه در تامین مسکن حتی به صورت رهن و اجاره با مشکل رو به‌ رو شده و مجبور شدند تا به خارج از شهرها بروند. مجلس شورای اسلامی وظیفه خود دانسته که در دو بخش به بازار مسکن ورود کند و با سیاست‌ گذاری دولت را در حوزه اجرایی برای ساماندهی بازار مسکن کمک کند.

یکی از بخش ‌هایی که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است حوزه ساخت مسکن ارزان‌ قیمت برای دهک‌ های پایین جامعه است. در قالب این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکن ساخته می ‌شود. تاکنون سالی ۳۰۰ هزار واحد توسط مردم و ۲۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شد و ما با کمبود ۵۰۰ هزار واحد مواجه بودیم که متاسفانه برنامه دقیقی برای ساخت آن وجود نداشت.

از این رو در این طرح با در نظر گرفتن زمین ارزان‌قیمت به ساخت مسکن‌هایی برای اقشار ضعیف جامعه توجه شده است.  قرار است زمین ‌های بلا استفاده دولت که حدود ۲۵۰ هزار هکتار است برای ساخت مسکن اختصاص داده شود و بخش عمده‌ای از این زمین‌ ها که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است قرار است به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود تا ساخت مسکن در آنها صورت گیرد.  قیمت زمین حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را در بر می‌گیردريا، در وهله‌ی دوم نیز خط اعتباری خاصی برای تخصیص وام‌ هایی با بهره زیر ۱۰ درصد دیده شده است. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)