انبوه سازان و طمع سود بیشتر

انبوه سازان و طمع سود بیشتر
انبوه سازان و طمع سود بیشتر

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، انبوه سازی در کشور اگر نتواند با الزاماتی همراه شود تا اهداف اصلی خود را محقق کند، قطعا مشکلاتی چون افزایش سوداگری در بازار، رشد قیمت مسکن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، انبوه سازی در کشور اگر نتواند با الزاماتی همراه شود تا اهداف اصلی خود را محقق کند، قطعا مشکلاتی چون افزایش سوداگری در بازار، رشد قیمت مسکن همراه با رکود و افزایش در واحد های خالی از سکنه را موجب می شود که تمامی این مسائل مسیر صاحب خانه شدن مردم را دورتر و سخت تر می کند.

با توجه به اظهارات غلامی کارشناس مسکن: قرار است زمین و پروانه ساخت به صورت رایگان در اختیار سازندگان و انبوه سازان قرار داده شود و در نهایت سود پروژه بین سازندگان و وزارت راه و شهرسازی تقسیم شود.که با توجه به این که بخش عمده ای از گرانی مسکن تحت تاثیر قیمت زمین می باشد اگر سازندگان در این پروژه مالک ساختمان هم شمرده شوند قطعا وجود انگیزه هایی چون طولانی کردن زمان انجام پروژه برای کسب سود بیشتر در زمان فروش دور از انتظار نیست. چرا که با اعطای تسهیلات و زمین رایگان به جای اینکه موجب افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت ها برای مصرف کننده نهایی یعنی مردم شود، فرصت احتکار و افزایش قیمت را به عده ای خاص داده ومردم بیشتر از گذشته با افزایش قیمت ها مواجه می شوند.

وی در رابطه با مسکن های حمایتی و اجتماعی اذعان داشت که: بخش عمده ای از ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهری که به متقاضیان آن ها تحویل داده نشده است، در زمین های دولتی موجود در شهرهای جدید قرار دارند که بنا بر اظهار نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی، این واحدها تقریبا تکمیل شده اند و علت عدم تحویل آن ها، آماده نبودن خدمات روبنایی و زیربنایی در این شهرها است که هزینه های زیادی را به دولت تحمیل می کند.که در این رابطه دولت می تواند با بخش خصوصی وارد همکاری شود ودر ازای تامین خدماتی مانند ساخت و تحویل مدرسه، بیمارستان، سینما، کتابخانه، مسجد و ... امکان استفاده از فرصت های تجاری و اقتصادی این زمین ها را به بخش خصوصی واگذار کند واز آنجایی که بخش خصوصی تمایل دارد هر چه سریعتر از منافع اقتصادی این پروژه ها بهره مند شود، خدمات مورد نظر را هم با سرعت بیشتری تامین کرده و متقاضیانی که سال ها منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر خود هستند را زودتر صاحب خانه می کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)