انتقال گرانی ها از شمال به جنوب تهران

انتقال گرانی ها از شمال به جنوب تهران
انتقال گرانی ها از شمال به جنوب تهران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد قیمت مسکن در حال سرایت به مناطق جنوبی پایتخت می باشد.به طوری که منطقه  تهران 9با 111درصد رشد قیمت،در آبان ماه سال جاری بالاترین رشد قیمت سالانه تهران را به خود اختصاص داده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رشد قیمت مسکن در حال سرایت به مناطق جنوبی پایتخت می باشد.به طوری که منطقه  تهران 9با 111درصد رشد قیمت،در آبان ماه سال جاری بالاترین رشد قیمت سالانه تهران را به خود اختصاص داده است.

که با کاهش معاملات واحد های بزرگ متراژ و لوکس در مناطق شمالی شهر تهران در چند ماه اخیر واحدهای نوساز کوچک متراژ نقش پررنگی در بازار مسکن ایفا کرده اند،بدین ترتیب انتظار می رود که سهم معاملات در مناطق جنوبی تهران نسبت به شمال شهر افزایش یابد.

اما بررسی های میدانی حاکی از این است که با وجود خروج بازار مسکن از روال طبیعی، کاهش 54 درصدی معاملات مسکن، افت 20هزار تومانی ارزش اوراق تسهیلات مسکن نسبت به یک سال گذشته، روند کاهشی نرخ ارز و طلا در کنار افزایش سقف پوشش تسهیلات مسکن، هنوز قدرت خرید اقشار متوسط و ضعیف برای خرید واحد های نقلی در مناطق جنوبی پایتخت به طور کامل ایجاد نشده است.

با این وجود فروشندگان در بازار مسکن هم چنان بر صعودی بودن نرخ مسکن در این بازار اصرار می ورزند و تمایلی برای همراهی قیمت ها با روندکاهشی بازار های موازی هم چون نرخ ارز و طلا ندارند.همین امراحتمال خطر رکود مطلق در بازار مسکن را چند برابر می کنند.

بر اساس آخرین گزارش صادره از بانک مرکزی از بازار مسکن شهر تهران، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در حدود 9 میلیون تومان می باشد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته  ۹۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳.۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته در سال جاری کاهش ۲۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)