اوج گیری حباب قیمت مسکن

اوج گیری حباب قیمت مسکن
اوج گیری حباب قیمت مسکن

آهن پرایس: با توجه به رهاشدن بازار مسکن توسط دولت، یکی از کارشناسان مسکن بیان کرد: شکست این بخش نتیجه این رهاشدگی است و امروزه اجاره مسکن به یک رویای سخت تبدیل شده است.افشین پروین پور در رابطه با وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن در...

آهن پرایس: با توجه به رهاشدن بازار مسکن توسط دولت، یکی از کارشناسان مسکن بیان کرد: شکست این بخش نتیجه این رهاشدگی است و امروزه اجاره مسکن به یک رویای سخت تبدیل شده است.افشین پروین پور در رابطه با وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بازار مسکن در حال حاضر گرفتار رکود تورمی شده است که البته این اتفاق بار اول نیست که رخ می دهد. طی مدت زمان 40 سال است که شاهد دوره رکود و رونق دربازار مسکن هستیم و نکته اینجاست که شاهد افزایش قیمت مسکن هم در دوره رکود و هم در دوره رونق بوده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: عامل اصلی به وجود آمدن شرایط مطرح شده، رها شدن بازارمسکن از جانب دولت است که این اتفاق در همه  دولت ها رخ داده است. وی بر این موضوع که بازار مسکن می بایست تحت کنترل دولت ها باشد تاکید کرد و افزود: دولت می بایست همواره بازار مسکن را تحت کنترل و بررسی خود قرار دهد تا به واسطه آن برنامه هایی که برای کنترل بازار نیاز است را اجرایی کند که در نتیجه بازار مسکن سرمایه ای کشور تبدیل به یک بازار مصرفی شود.

وی یادآوری کرد که در حال حاضر 70 درصد تقاضا در بازار مسکن، سرمایه ای و 30 درصد آن مصرفی است. باتوجه به این مسئله پروین پور گفت: 70 درصد تقاضای مسکن یا جهت سرمایه گذاری است و یا برای حفظ ارزش پول. به همین علت در بازار مسکن شاهد حباب قیمتی می باشیم که هر ساعت این حباب بزرگتر می شود. 

می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رونق حجم معاملات فولادی در بورس کالا

پروین پور افزود: رهاشدن بازار مسکن موجب شده که مسکن از دسترس تقاضای مصرفی دورتر شود، پیش تر خرید مسکن درکشور یک رویا بود و در حال حاضر اجاره مسکن به یک رویای دشوار مبدل گشته است. وی با بیان این موضوع که بازار مسکن با شکست مواجه شده است، بیان کرد: در بازار مسکن هم عرضه و هم تقاضا داریم ولی به علت بالا بودن قیمت ها معامله ای صورت نمی گیرد. متاسفانه در بازار مسکن سوداگری بیداد می کند که همین مسئله سبب ایجاد حباب قیمتی شده و در نتیجه آن، مسکن از دسترس اکثریت مردم خارج شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای حل مشکلات کنونی چه اقداماتی لازم است، اظهار کرد: باید عوامل اصلی بروز مشکلات را پیداکرده و بر اساس آنها برنامه ریزی انجام دهیم. عرضه مسکن در حال حاضر اولویت نیست، گرچه این کار نیز باید انجام شود. برخورد با سوداگری از جمله برنامه های مهمی است که دولت می بایست آن را اجرایی کند و راهکار نیز اخذ مالیات های سنگین در بخش مسکن است. این مسئله یک پیش نیاز دارد که آن هم سامانه ملی اسکان و املاک است که با وجود اینکه راه اندازی شده است اما هنوز تکمیل نشده و کارایی ندارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)