ایجاد توهم قیمتی در بازار مسکن

ایجاد توهم قیمتی در بازار مسکن
ایجاد توهم قیمتی در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، نخستین واکنش گروهی از مالکان به تغییر نرخ بنزین به شکل برداشتن تخفیف از واحدهای آماده فروش بروز کرد اما افزایش نرخ در سطح کلی ایجاد نشده است. تلاش برخی مالکان برای ایجاد جو روانی در بازار مسکن ناشی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، نخستین واکنش گروهی از مالکان به تغییر نرخ بنزین به شکل برداشتن تخفیف از واحدهای آماده فروش بروز کرد اما افزایش نرخ در سطح کلی ایجاد نشده است. تلاش برخی مالکان برای ایجاد جو روانی در بازار مسکن ناشی از تغییر نرخ بنزین با کمبود تقاضا به هدف مورد نظر نرسید.
 واسطه‌ های ملکی از نوعی جنب‌ و جوش برای ایجاد توهم قیمتی در بازار مسکن طی یک ماه اخیر خبر می‌ دهند. معاملات نیز به طور محسوسی افزایش یافته اما کانون خرید و فروش در دامنه قیمتی ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌ شود. این دامنه سطح توان متقاضیان واقعی است، لذا هنوز نوسان ‌گیران برای ورود به بازار متقاعد نشده اند.
با وجود این‌که سفته‌ بازان معمولا بر موج‌ های کوتاه مدت بازار مسکن سوار می ‌شوند، چشم‌ انداز بازار شب عید با توجه به ظرفیت کنونی و تحلیل آینده، صعودی نیست. شوک اولیه ناشی از افزایش نرخ بنزین به ۳۰۰۰ تومان به شکل افزایش تقاضای خرید در بازار مسکن نمود پیدا کرد.
 با این وجود اصلاح نرخ مسکن به شکلی که در دو سال گذشته مشاهده شد صورت نگرفت. البته برخی فروشندگان  فایل‌ های با تخفیف، نرخ خود را به سطح میانگین منطقه‌ ای رسانده‌ اند. بدین شکل که طی یک ماه اخیر از تعداد فایل‌ های زیر نرخ کاسته شده اما هنوز تعداد واحد های عرضه شده حتی در این نوع فایل‌ ها بیش از تقاضا است.یک نگرانی هم در فروشندگان دیده می ‌شود که می‌ خواهند ملک خود را تا قبل از پایان سال بفروشند. بنا بر این تعادلی در بازار برقرار شده و نمی ‌توان گفت شوک گرانی وجود دارد. با توجه به جهش سنگین نرخ طی دو سال گذشته رشد افسارگسیخته نرخ بسیار بعید است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)