بازار آهن در رکود فرسایشی

بازار آهن در رکود فرسایشی

روز سه شنبه قیمت قوطی پروفیل و قیمت ورق نازک روی موج روانی دلار نوسان افزایشی یافتند درحالی که کلیه مقاطع فولادی در بیشتر زیرمجموعه‌های بازار آهن روند کاملا آرامی داشتند، به عبارتی دیگر بازار دچار رکود فرساینده‌ای است که از ضعف تقاضا و افت ساخت و ساز در نیمه دوم سال نشأت می‌گیرد...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد روز گذشته نیز روند آرامی داشت اما به دنبال معاملات شمش بورس کالا با تشدید جو روانی حاکم بر بازار مواجه بودیم و قیمت روز آهن آلات غالبا ثابت و بدون نوسان عرضه شدند. به عبارتی بازار آهن با توجه به نبود تقاضای مصرفی و افت ساخت و سازها دچار نوعی رکود فرساینده است که با شروع نیمه دوم سال شدت بیشتری یافته است.

بازار ارز نیز روز گذشته دچار نوسان بود به طوری که قیمت دلار با کمی افزایش از کانال 51 هزار تومان هم فراتر رفت اما در پایان روز مجددا تا کانال 50 هزار تومانی عقب نشینی کرد و 50 هزار و 750 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات قیمت آهن

کاهش تدریجی قیمت میلگرد آجدار روز گذشته نیز در برخی از مبادی فروش مشهود بود اما اکثر کارخانه‌ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند. به این صورت که با کاهش 50 تا 200 تومانی کف قیمت میلگرد در بازار در محدوده 22.800 تا 23.300 تومان اعلام شد.

 

آخرین قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد فولاد زاگرس

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد نیشابور

23.300

23.200

23.100

23.660

قیمت روز تیرآهن در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد ولی قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها بین 10 تا 50 هزار تومان افزایش داشت.

قیمت ورق نازک و قیمت پروفیل آهن دیروز با افزایش قیمت دلار کمی نوسان داشت و با افزایش جزئی همراه بود.

به این صورت که قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل مبلی و سایر قوطی پروفیل‌ها با افزایش 200 تا 500 تومان در اکثر کارخانه‌ها همراه بودند و چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند.

به این صورت که قیمت پروفیل 2 میل روی موج افزایش روانی دلار در محدوده 38.000 تا 38.300 تومان اعلام شد.

قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌ها در غالب مبادی فروش با افزایش 200 تا 500 تومانی عرضه شدند.

نیز قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی و انواع ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت نبشی، قیمت روز ناودانی هم غالبا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی ناب تبریز و قیمت نبشی نستا با کاهش 100 تا 500 تومانی همراه بودند.

گزارش‌ها از بورس کالای دیروز حاکی از فروش حدود 50 درصدی شمش عرضه شده بود؛ به این صورت که از 229 هزار و 800 تن شمش بلوم حدود 90 هزار و 45 تن آن معامله شد که قیمت ثبت شده برای آن در هر کیلو 18 هزار و 627 تومان برآورد شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افت تقاضای مصرف در بازار آهن

با این اوصاف به نظر می‌رسد هفته آینده فاصله بین قیمت کف و سقف شمش کمتر شود به عبارتی احتمالا کف‌ها که معامله شد ثابت می‌هد و سقف‌ها که معامله نشد منفی می‌خورد و ممکن است فرصت خرید بهتری برای خریدران فراهم شود.

طبق گزارش‌ها امروز هم 33 هزار تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود 3 هزار تن به ورق سرد B، 2 هزار تن ورق قلع اندود، 28 هزار تن ورق گالوانیزه G و 947 هزار تن گندله سنگ آهن اختصاص دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)