بازار آهن زیر بار رکود

بازار آهن زیر بار رکود

اوضاع بازار روز سه شنبه نسبتا آرام بود و قیمت آهن آلات تقریبا در کلیه مبادی فروش ثابت بود، بازار آهن در رکود عمیقی به سر می‌برد و خرید و فروش آهن هم رونق چندانی ندارد...

آهن پرایس: آنطور که از گزارش‌ها برمی‌آید قیمت آهن کیلویی در عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود و همانطور که انتظار می‌رفت نوسان افزایشی جزئی که در وسط هفته رخ داد، فروکش کرد، شماری از مبادی فروش هم کماکان قیمت‌ها را کاهش دادند.

بازار ارز نیز نسبتا آرام گزارش شد و قیمت دلار تغییر چندانی نداشت، قیمت دلار که در ابتدای روز در مرز 50 هزار تومان قرار داشت در پایان روز در بازار آزاد 50 هزار و 200 تومان مبادله شد.

نگاهی به روند بازار آهن

قیمت میلگرد آجدار که عمدتا پیشگام نوسانات سایر مقاطع فولادی است، روز گذشته در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد و شماری از کارخانه‌ها هم با کاهش 50 تا 200 تومانی همراه بودند.

قیمت تیرآهن نیز در اکثر شرکت‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن در برخی سایز‌ها کاهش 20 تا 50 هزار تومانی داشت. قیمت نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و قیمت سپری نیز عمدتا ثابت اعلام شدند اما کاهش 100 تومانی نیز در چند کارخانه مشاهده شد.

قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌ها هم در غالب شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت پروفیل پایا اصفهان و پروفیل جهان با کاهش 500 تومانی همراه بود، قیمت لوله مبلی، لوله داربستی، صنعتی و سایر انواع لوله‌ها هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق گلوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی در کلیه مبادی فروش ثابت بود اما قیمت روز ورق آهن در اغلب شرکت‌ها با کاهش 100 تا 200 تومانی عرضه شد ولی برخی ضخامتهای ورق سیاه اکسین 100 تومان افزایش قیمت داشت.

به گزارش آهن پرایس بازار آهن و فولاد نوسانات جزئی و ثبات نسبی داشت و در کل بازار آرام بود؛ در بورس کالا نیز امروز حدود 336 هزار و 339 تن مقطع فولادی عرضه می‌شود که از این میزان 292 هزار و 417 تن میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت میلگرد در عرضه امروز 22 هزار و 392 تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر کاهش 0.4 درصدی نرخ آن نسبت به عرضه هفته گذشته است، همچنین حجم آن نیز کاهش یک درصدی دارد. ورق گرم، تیرآهن، نبشی و ناودانی نیز از جمله محصولاتی است که در بروس امروز عرضه می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کنترل دستوری قیمت آهن

برای تفسیر اوضاع بازار باید منتظر پایان معاملات بورس کالای امروز باشیم، به نظر می‌رسد نرخ تمام شده تیرآهن در محدود 25 هزار تومان قرار بگیرد و حمایت کانال 24 هزار تومانی میلگرد هم بعید به نظر می‌رسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)