بازار دوم معاملات مسکن

روندی جدید در معاملات مسکن
بازار دوم معاملات مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طبق آخرین آمار از وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران موجرانی که تا اتمام موعد قرار داد آنها یک تا دوماه باقی مانده و دیگر قصد سکونت و تمدید قرارداد را ملک فعلی خود را ندارند واحد خود را هم اکنون پیش اجاره می دهند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طبق آخرین آمار از وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران موجرانی که تا اتمام موعد قرار داد آنها یک تا دوماه باقی مانده و دیگر قصد سکونت و تمدید قرارداد را ملک فعلی خود را ندارند واحد خود را هم اکنون پیش اجاره می دهند و این اتفاق در مناطق پر تقاضا مخصوصا متقاضیان در شرف ازدواج بازار گرمی پیدا کرده است.

از علل پیش اجاره مسکن جبران ضعف نقدینگی موجر برای تسویه حساب با مستاجر اولی و برد زوج‌های جدید از بابت انعقاد اجاره‌نامه ۹۸ با نرخ 97 را به همراه دارد. در بازار دوم معاملات اجاره مسکن برخلاف عرف بازار اول اجاره‌بها، قراردادهای اجاره ملک در یک مرحله منعقد نمی‌شود، بلکه این قراردادها دو مرحله‌ای است؛ به این معنا که در مرحله اول توافق صورت گرفته و پیش‌قرارداد منعقد می‌شود که به واسطه آن موجر تعهد می‌کند ملک را در زمان مشخصی که عموما بین یک تا دو ماه آینده است، به مستاجر تحویل دهد و در مقابل مستاجر نیز متعهد می‌شود پرداخت ودیعه توافق شده را در آن زمان کامل کند تا به این ترتیب کلید تحویل وی شود. در مرحله دوم نیز که مرحله سکونت است، طرفین به تعهدات خود عمل می‌کنند و با ثبت پرداختی دوم مستاجر، قرارداد نهایی می‌شود.

شکل گیری بازار دوم معاملات مسکن ریشه در تمایل موجرانی است که ودیعه دریافتی از مستاجر قبلی خود را که تا زمان سررسید قرارداد در یکی دو ماه آینده در آپارتمان اجاری وی سکونت دارد، خرج کرده یا در جایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که دیرنقدشونده است و اگر رفتاری به جز این در پیش بگیرند، احتمال اینکه نتوانند در زمان سررسید قرارداد فعلی ودیعه مستاجر در حال نقل و انتقال خود را به وی پرداخت کنند، بسیار زیاد است.

رکود نسبی در بازار اجاره‌بها در نیمه دوم سال سبب شده موجران با یکی از دو چالش «خالی ماندن آپارتمان اجاری برای چند ماه پیاپی» و «عدم تامین به موقع ودیعه مستاجر قبلی در زمان سررسید قرارداد» روبه‌رو شوند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/11 - 12:51 پاسخ

    اهن پرایس محترم چرا حالا که قیمتها دارد سقوط میکند نمی گذارید مردم خبر های ارسالی را بشنوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/12/11 - 15:42

      این کاهش با بستن فروش همراه بود که در اصل نمایش خود تولید کننده هاست

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/11 - 12:51 پاسخ

    اهن پرایس محترم چرا حالا که قیمتها دارد سقوط میکند نمی گذارید مردم خبر های ارسالی را بشنوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/11 - 12:10 پاسخ

    اهن پرایس محترم ، حالا که قیمتهابه نفع مردم دارد سقوط میکند نظرات را اعلان نمی فرمایید اشکال ندارد مطمئن باشید در نهایت همه چیز بر وفق خواسته مظلومان خواهد شد این سخن خداوند و ائمه بوده و هست

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/11 - 12:01 پاسخ

    خبر مهم ،،خریداران محترم مواظب جو روانی دلالان وسودجوها باشید قیمت میلگرد بشدت پایین میایید

  • محمد
    محمد 1397/12/11 - 11:59 پاسخ

    خبر فوری ،لطفا برای خرید میلگرد بر اساس نیاز اقدام کنید از خرید اضافه میلگرد خودداری کنید احتمال کاهش قیمتها تا سقف قیمتهای دی ماه خیلی زیاد است