بازار رها شده بازار مسکن

بازار رها شده بازار مسکن
بازار رها شده بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،خارج شدن بازار مسکن شهر تهران از منطق اقتصاد در چند نمایه کاملا مشهود است. به طور مثال در حالی که معاملات در خرداد ماه ۴.۵ درصد کاهش یافته، متوسط قیمت ۱۲.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. بین رشد قیمت واحد ها و تعداد معاملات بر اساس...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،خارج شدن بازار مسکن شهر تهران از منطق اقتصاد در چند نمایه کاملا مشهود است. به طور مثال در حالی که معاملات در خرداد ماه ۴.۵ درصد کاهش یافته، متوسط قیمت ۱۲.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. بین رشد قیمت واحد ها و تعداد معاملات بر اساس متراژ نیز رابطه مستقیمی وجود ندارد. اردیبهشت ماه سال جاری بیش از نیمی از معاملات مسکن شهر تهران به میزان ۵۲ درصد در واحد های مسکونی با زیربنای ۴۰ تا ۸۰ متر مربع صورت گرفته و این در حالی است که بالاترین میزان رشد قیمت مربوط به واحدهای با متراژ ۱۴۰ تا ۱۶۰ متر مربع به میزان ۴۲.۶ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل بوده است.

در خصوص پراکندگی معاملات در مناطق شهر تهران نیز ارتباطی بین تعداد قراردادهای خرید و فروش با میزان رشد قیمت وجود ندارد. اردیبهشت ماه سال 99 مناطق ۵، ۲، ۴ و ۱۰ به ترتیب بالاترین تعداد معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند، در حالی که بالاترین رشد سالیانه قیمت به ترتیب در مناطق ۱۹، ۱۶، ۶ و ۲۱ اتفاق افتاد.

از طرف دیگر در شرایطی که منطقه ۱ تهران رتبه یازدهم از نظر تعداد معاملات در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهد، خرداد ماه ۱۳۹۹ بالاترین رشد ماهیانه قیمت را نیز به میزان ۲۵ درصد به نام خود ثبت کرد.هم اکنون متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به عدد بی سابقه ۴۲ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده که فقط در یک ماه متری ۹ میلیون تومان رشد کرده است. کارشناسان، یکی از رها شده ترین بازارهای اقتصادی در ایران را به بازار مسکن می‌دانند که هیچ نوع مالیاتی بر عایدی سرمایه و همچنین مالیاتی بر خانه‌های خالی وضع نمی‌شود. در این شرایط بازار به محلی برای هجوم سرمایه های سرگردان و جولان دلالان تبدیل شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)