بازار غیر قابل کنترل مسکن

بازار غیر قابل کنترل مسکن
بازار غیر قابل کنترل مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی مسکن امید می رود شیب افزایش قیمت مسکن از پایان تابستان ملایم  شود؛ زیرا تقاضای مؤثر در آن زمان افت می‌کند. مباحثی که سال گذشته از طرف برخی افراد عنوان می‌ شد مبنی بر این‌ بود که تقاضایی در بازار مسکن وجود ندارد. روند رشد بازار مسکن که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد با افت و خیز های ماهیانه ادامه یافت و طبق محاسباتی که انجام شده...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی مسکن امید می رود شیب افزایش قیمت مسکن از پایان تابستان ملایم  شود؛ زیرا تقاضای مؤثر در آن زمان افت می‌کند.
مباحثی که سال گذشته از طرف برخی افراد عنوان می‌ شد مبنی بر این‌ بود که تقاضایی در بازار مسکن وجود ندارد. روند رشد بازار مسکن که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد با افت و خیز های ماهیانه ادامه یافت و طبق محاسباتی که انجام شده در پایان سال ۱۳۹۷  این رشد تا شهریور ماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت و بعد از آن  بازار دچار رکود خواهد شد؛ آن هم نه به این علت که تقاضایی وجود ندارد بلکه تقاضای مؤثر کاهش می‌ یابد.
در خصوص مقایسه رشد قیمت مسکن نسبت به طلا و ارز، مسکن فاصله قیمتی نسبت به ارز و طلا را پر خواهد کرد اما به تدریج این اتفاق می‌افتد. طی ۲۵ سال گذشته بازار طلا و ارز ۱۸۶ برابر رشد کرده اما مسکن ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است. بخش مسکن این فاصله را حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده حفظ خواهد کرد و شاید در آن زمان با تحولات تکنولوژی، نرخ رشد جمعیت و گروه‌ های سنی، اوضاع تغییر کند.
کارشناسانبازار مسکن با بیان این‌که حذف قیمت‌ گذاری در سایت‌ های فروش ملک تأثیر چندانی در روند قیمتی بازار مسکن نخواهد داشت، تاکید کرد: شاید برای کالا هایی مثل خودرو، لوازم خانگی یا کالا های خاص فرهنگی، این مساله تأثیرگذار باشد ولی ملک، کالای سرمایه ‌ای است و عوامل تبلیغاتی تأثیرگذار چندانی در قیمت مسکن ندارد. این اقدامات ما نوعی گول زدن خودمان است. چند اپلیکیشن نمی‌توانند بازار کلان اقتصاد یک کشور را دگرگون کنند. آشفتگی در بازار هایی مثل لوازم خانگی از بین می‌ رود اما ملک موضوعی است که نگاه سرمایه‌ ای به آن وجود دارد و در عین حال که مصرفی است، کالایی قابل فروش محسوب می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)