بازار فولاد در مدار صعودی

بازار فولاد در مدار صعودی
بازار فولاد در مدار صعودی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از طی یک دوره نزولی حدودا ۱۰ روزه در نرخ محصولات فولادی، مجددا قیمت اغلب محصولات این گروه وارد فاز افزایشی شد، به‌ گونه ‌ای که بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به طور نسبی به کانال ۷ هزار تومان وارد شد. در حالی که افزایش عرضه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از طی یک دوره نزولی حدودا ۱۰ روزه در نرخ محصولات فولادی، مجددا قیمت اغلب محصولات این گروه وارد فاز افزایشی شد، به‌ گونه ‌ای که بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به طور نسبی به کانال ۷ هزار تومان وارد شد. در حالی که افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا توانسته بود به تغییر فاز روانی و عقبگرد محسوس خرید های هیجانی در بازار فولاد منتهی شود اما هجوم مجدد سرمایه‌ های سرگردان با هدف در امان ماندن از اثرات تورمی اقتصاد با افزایش تقاضا ثبات بازار را برهم زد و سبب افزایش قیمت‌ ها شد. 

این رشد تقاضا به مفهوم افزایش مصرف محصولات فولادی در کشور نیست و بخش قابل ‌توجهی از تقاضای موجود در این بازار و معاملات صورت گرفته با هدف سفته‌ بازی و کسب سود از نوسان‌ گیری این بازار آشفته و در بهترین حالت با هدف خرید برای مصرف آتی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی و تا زمان استمرار وضعیت فعلی اقتصادی در کشور که بعضا به رشد تورم دامن می‌زند نباید انتظار داشت که بازار محصولات فولادی در کشور کاهش نرخ داشته باشد.

پس از طی چند روز روند نزولی در قیمت محصولات فولادی، مجددا اغلب محصولات وارد فاز افزایشی شدند و بازار آزاد مجددا روند افسار گسیخته رشد بها را تجربه کرد. بازگشت مجدد قیمت ‌ها به روند افزایشی به دلایل متعددی صورت گرفت که هجوم سرمایه ‌های سرگردان به این بازار را می‌توان اصلی‌ ترین عامل دانست. در واقع انتظار تورمی و افزایش نقدینگی در سطح جامعه باعث هجوم سرمایه به بازارهایی هم چون طلا، خودرو و بورس شده و بخشی از سرمایه‌های سرگردان نیز در سطح کوچکتر به محصولات فولادی وارد شده است و همین موضوع رشد تقاضا در این بخش و در ادامه افزایش قیمت را رقم زده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)