بازار مسکن تحت تأثیر کرونا

بازار مسکن تحت تأثیر کرونا
بازار مسکن تحت تأثیر کرونا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان، بازار مسکن در حال سپری کردن یکی از خلوت ‌ترین روزهای خود می باشد. فعالان و مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران در خصوص حال و هوای بازار مسکن در هفته‌ های پایانی سال 98 اظهار دارند: حجم مراجعه به بنگاه‌ های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان، بازار مسکن در حال سپری کردن یکی از خلوت ‌ترین روزهای خود می باشد. فعالان و مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران در خصوص حال و هوای بازار مسکن در هفته‌ های پایانی سال 98 اظهار دارند: حجم مراجعه به بنگاه‌ های املاک به شدت کاهش پیدا کرده است.

 به گفته فعالان بازار مسکن تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا حجم مراجعه و جست و جو برای خرید مسکن کاهش پیدا کرده است، به ویژه آن که تحت تاثیر این رخداد جهانی و هم چنین تاثیر پذیری بازارهای موازی از آن، بخش زیادی از تقاضای سرمایه‌ای ورود به این بازار را فعلا منتفی کرده‌اند. در عین حال بخشی از متقاضیان مصرفی بازار که در حال رصد کردن و یافتن فایل مناسب برای خرید بودند نیز به دلیل نگرانی از شیوع این ویروس سعی کردند فعلا جست وجوی خود را به زمان دیگری و پس از رفع این نگرانی‌ ها موکول کنند.

 از همین رو به گفته مشاوران املاک، تعداد زیادی از بنگاه‌ های املاک در سطح شهر تقریبا به حالت تعطیلی درآمده‌اند و عملا فعالیتی در آنها انجام نمی ‌شود. اگر چه در بازار اجاره مسکن عموما رکود به معنای مطلق کلمه بسیار نادر است و تقریبا در تمام فصول سال حجم قابل ‌قبولی از تقاضای اجاره آپارتمان وجود دار اما رخداد شیوع کرونا در روز های پایانی سال زمینه‌ ساز بروز یک رکود سنگین و تمام ‌عیار در این بخش از بازار مسکن نیز شده است؛ به طوری‌که تعداد معاملات اجاره منعقد شده در طول یک هفته گذشته در اغلب دفاتر مشاور املاک انگشت شمار می باشد. برخی از مشاوران املاک عنوان می‌کنند حجم مراجعات به بنگاه، طی چند روز اخیر به صفر رسیده است. گروهی از مشاوران املاک پیش‌بینی می‌کنند حجم جست و جو و مراجعه به بنگاه‌ها در بازار مسکن تا پایان سال هم چنان در همین وضعیت باقی خواهد ماند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)