بازار مسکن در دست دلالان

بازار مسکن در دست دلالان
بازار مسکن در دست دلالان

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازار رها شده ی مسکن بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور زیاد است و اگر این موضوع کنترل نشود، با ورود به هر بازاری می تواند خسارت به بار آورد. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان مسکن را باید از دلالان جدا کرد چون این ...

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازار رها شده ی مسکن بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور زیاد است و اگر این موضوع کنترل نشود، با ورود به هر بازاری می تواند خسارت به بار آورد. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان مسکن را باید از دلالان جدا کرد چون این سوداگران هستند که با ورود به حوزه مسکن موجب افزایش بی رویه قیمت ها می شوند.

وی در ادامه افزود: دولت باید در این مورد نظارت داشته باشد و برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار اجرای قانون مالیات بر عایدی ضروری و ملزم است. در واقع دولت باید در رابطه با این موضوع لایحه ای به مجلس تقدیم کند تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر ملیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن اعمل شود، معاملات بصورت صوری انجام خواهد شد و قیمت های واقعی رو نمایی نمی شود؛ بنابراین این نکته هم باید بررسی و کنترل گردد.

ملکشاهی با اشاره به قیمت مسکن بیان کرد: دولت در بحث کنترل قیمت مسکن بطور جدی عمل نکرده است. وقتی مسکن به حال خود رها شده و نظارت درستی بر آن نیست، مسکن با قیمت های غیرمعقول برای مصرف کننده عرضه خواهد شد. دولت حتی بر تولید و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین قیمت آهن آلات نظارتی ندارد؛ از این رو باید برنامه ها و سیاست ها بطور جدی در این حوزه بازنگری شود.

وی تصریح کرد: برای سرمایه گذاری مردم باید بستری مناسب در نظر گرفته شود تا حجم نقدینگی کنترل گردد و ارزش پول مردم کاهش پیدا نکند. دهه های پیشین مردم سرمایه خود را در موسسات مالی، پس انداز می کردند اما امروزه خاطره خوبی در این رابطه ندارند به همین دلیل دولت باید اعتماد افزایی بیشتری انجام دهد تا بتواند نقدینگی را کنترل و بازار را به حالت عادی بازگرداند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)