بازار مسکن در دست دلالان

بازار مسکن در دست دلالان
بازار مسکن در دست دلالان

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری به ۶ هزار واحد رسیده که در مقایسه با آمار ۱۰ هزار واحدی مدت مشابه سال گذشته، ۴ هزار واحد کاهش را نشان می ‌دهد. از این رو با وجود کاهش نرخ رشد قیمت واحدهای...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری به ۶ هزار واحد رسیده که در مقایسه با آمار ۱۰ هزار واحدی مدت مشابه سال گذشته، ۴ هزار واحد کاهش را نشان می ‌دهد. از این رو با وجود کاهش نرخ رشد قیمت واحدهای مسکونی شهر تهران در دی‌ ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به دی‌ ماه سال ۱۳۹۷،  سرعت رشد اجاره بها هم چنان رو به افزایش است.

با افزایش نرخ ارز که موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی شد، این اقلام به بازار های صادراتی سوق پیدا کرد، تا سود بیشتری داشته باشند. بسیاری از افراد به منظور درآمد زایی از فرصت افزایش نرخ ارز استفاده کردند و همین امر موجب شد تا ساخت و ساز گران تمام شود. در راهکار پیشنهادی برای بهبود وضعیت بازار مسکن، دولت باید زمین ارزان در اختیار انبوه ساز قرار دهد تا بحران خانه دار شدن مردم به مرور حل شود. با این روش دست دلالان هم از بازار خرید و فروش مسکن و دامن زدن به قیمت های بازار مسکن کوتاه خواهد شد و رویای خانه دار شدن در عموم جامعه محقق می گردد. 

از عمده مشکلات این روز های بازار مسکن در شرایط کنونی، بانک ها هستند که املاک بسیاری دارند و در حالی که زمین بخش عمده قیمت مسکن را تشکیل می دهد، این املاک باید وارد حوزه ساخت و ساز شوند. بنابراین در مجموع با بازاری رو به ‌رو هستیم که از یک سو، در اثر فشار های تورمی ناشی از افزایش نقدینگی، افزایش قیمت‌ های جدی در آن رخ داده است و از سوی دیگر بخش مهمی از نیاز مسکن در اثر نداشتن قدرت خرید کافی به تقاضای موثر تبدیل نشده است و به ‌علاوه ساخت‌ و ساز نیز متناظر با این نیاز صورت نگرفته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)