بازار مسکن در هیاهو کاهش نرخ دلار

بازار مسکن در هیاهو کاهش نرخ دلار
بازار مسکن در هیاهو کاهش نرخ دلار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اگر شاهد روند نزولی نرخ ارز و تثبیت آن باشیم قطعا در بازار مسکن نیز شاهد تحرکاتی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اذعان داشت: ثبات در بازار ارز و سکه اگر تداوم یابد بر بازار مسکن بی تاثیر نخواهد بود.که این امر بستگی به هنر مدیریتی دولتمردان دارد که با برنامه ریزی دقیق اجازه رشد قیمت ها در بازار مسکن را نداده و در تثبیت قیمت های مناسب گامی موثر بردارند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اگر شاهد روند نزولی نرخ ارز و تثبیت آن باشیم قطعا در بازار مسکن نیز شاهد تحرکاتی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اذعان داشت: ثبات در بازار ارز و سکه اگر تداوم یابد بر بازار مسکن بی تاثیر نخواهد بود.که این امر بستگی به هنر مدیریتی دولتمردان دارد که با برنامه ریزی دقیق اجازه رشد قیمت ها در بازار مسکن را نداده و در تثبیت قیمت های مناسب گامی موثر بردارند.

از ابتدای آبان ماه که نرخ ارز بر خلاف باور عموم روند نزولی را در پی گرفت اتنظارها بر این باور استوار بود که این روند کاهشی بتواند بازار مسکن را نیز منقلب کرده و این حوزه را با قدرت خرید جامعه هماهنگ تر کند اما با وجود گرانی ها در بخش مصالح ساختمانی، آهن آلات و اقلام مورد نیاز ساختمانی و سایر اقلام مصرفی موثر در زندگی روزمره مردم هنوز نتیجه ای مطلوب از این بابت حاصل نشده است.

اظهار نظر های نابه خردانه و کارشناسی نشده نهاد های متولی این امر سبب شد برخلاف باور عموم روند افزایش قیمت ها تداوم یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اشاره داشت که افزایش در نرخ مسکن همپای قیمت ارز پیش نرفته است که نتظار داشته باشیم که با کاهش ارزش دلار شاهد افت شدیدی در قیمت ساختمان باشیم. . زمانی که دلار از حدود ۴۰۰۰ تومان به حدود ۱۹۰۰۰ تومان رسید، قیمت مسکن به آن اندازه بالا نرفت اما به تدریج روند افزایشی به خود گرفت. حالا که ارز و طلا پایین آمده بخش عمده متقاضیان از این بازار خارج شده اند و به دنبال راههای جایگزین برای حفظ ارزش پول خود می گردند که این تغییر مسیر، اثر التهابی بر بازار مسکن گذاشته است.

البته در گرانی های اخیر تنها نرخ ارز مطرح نمی باشد بلکه چندین عامل بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد. از اجرت کارگر گرفته تا مصالح ساختمانی و نوسانات بازارهای موازی بر قیمت مسکن اثرگذار است.همانطور که واقف بوده ایم در ماه‌های گذشته تمام مولفه های اثرگذار دارای رشد بوده اند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)