بازار مسکن متأثر از تحولات سیاسی

بازار مسکن متأثر از تحولات سیاسی
بازار مسکن متأثر از تحولات سیاسی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، پیش‌ بینی می ‌شود در روزهای آتی نبض بازار مسکن بیشتر از آن چه تحت تاثیر نوسانات احتمالی دلار باشد، متاثر از تحولات سیاسی خواهد بود؛ از آنجا که سمت تقاضا در برابر سطح فعلی قیمت ها در بازار مسکن، توان خرید ندارد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، پیش‌ بینی می ‌شود در روزهای آتی نبض بازار مسکن بیشتر از آن چه تحت تاثیر نوسانات احتمالی دلار باشد، متاثر از تحولات سیاسی خواهد بود؛ از آنجا که سمت تقاضا در برابر سطح فعلی قیمت ها در بازار مسکن، توان خرید ندارد و هم چنین با توجه به این که نبض معاملات در رکود است و انتظار کاهش بیشتر نرخ نیز وجود دارد. در حال‌ حاضر بازار مسکن در مجموع با ۵ پارامتر کلیدی اثرگذار مواجه است که سه مورد از آنها عوامل درونی بازار مسکن است و دو مورد دیگر عوامل بیرونی، اما یکی از آنها اقتصادی و دیگری که به‌ تازگی ظاهر شده، کاملا سیاسی محسوب می‌شود. 
شرایط رکود بر معاملات خرید مسکن، وام ‌های جدید، قدرت خرید متقاضیان، نوسانات نرخ ارز و اوج‌ گیری تنش سیاسی در منطقه متاثر از گردن کشی امریکا پنج پارامتر کلیدی تاثیرگذار بر نبض معاملات و نرخ مسکن است. در این میان، وزن پارامتر تازه وارد تنش سیاسی هم قابل توجه و هم در مقطع فعلی و دست کم در کوتاه مدت، از سایر پارامتر ها بیشتر است.  شرایط رکودی حاکم بر بازار معاملات مسکن در کنار قدرت پایین خرید متقاضیان در تهران به گونه‌ ای است که انتظار می ‌رود طی ماه‌ های آینده نرخ مسکن در مسیر ثبات یا کاهش قرار بگیرد.
البته در یکی دو ماه آینده به شکل سنتی، حجم معاملات خرید آپارتمان توسط متقاضیان شب عید افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد فروش ماهانه واحد های مسکونی در پایتخت از ۱۰ هزار واحد فراتر رود اما انتظار می ‌رود عوامل کاهنده نرخ مسکن شرایط را به سمت تحرک غیر تورمی معاملات هدایت کند. پارامتر وام جدید مسکن نیز در وضعیت فعلی برای بازار مسکن تهران بعید است نقش تحرک‌ زایی قیمتی و معاملاتی را بازی کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)