بازار مسکن متاثر از حجم نقدینگی

بازار مسکن متاثر از حجم نقدینگی
بازار مسکن متاثر از حجم نقدینگی

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، همانطور که شاهد هستیم بازگشت تحریم‌ ها از طریق بازار ارز بر بازار مسکن اثر گذار است. در واقع بازار ارز تحولات خود را پشت سر گذاشته و بازار مسکن نیز از آن تأثیر گرفته است. البته باید در نظر گرفت...

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، همانطور که شاهد هستیم بازگشت تحریم‌ ها از طریق بازار ارز بر بازار مسکن اثر گذار است. در واقع بازار ارز تحولات خود را پشت سر گذاشته و بازار مسکن نیز از آن تأثیر گرفته است. البته باید در نظر گرفت که تحریم ‌ها نباید بر مسکن اثری بگذارد چراکه ما در این بازار وابسته به واردات نیستیم اما بر خلاف تصور  زمانی که تحریم  در مراحل مختلف موجب گرانی ارز شود ؛ مسکن نیز از این تحولات اثر می گیرد. به گفته کارشناسان افزایش قیمت ارز هزینه‌ های تمام شده در بازار مسکن را بالا می‌برد اما اگر ثبات در بازار ارز حاکم باشد باز هم گرانی مسکن دور از ذهن است!

بنابر اظهارات کارشناسان مسکن، شرایط اقتصادی برخی مشکلات را بر بازار مسکن تحمیل می‌کند، از جمله مسأله اشتغال که در شرایط فعلی اقتصاد و با بازگشت تحریم‌ ها به اندازه کافی ایجاد نشده است و مشاغل موجود در صنایع نیز در خطر هستند ه همین دلیل متقاضیان بخصوص خانه اولی‌ ها در این شرایط نمی ‌توانند خطر کرده و وارد این بازار شوند. بنابر این اگر با بازگشت تحریم ‌ها این سیاست ‌های غلط آن را همراهی کنند، باز هم ایجاد شغل به خطر می‌افتد و بازار مسکن از آن اثر می‌پذیرد. وقتی کل اقتصاد دچار مشکل می‌شود بر مشکلات بازار مسکن هم افزوده می‌شود. تحریم‌ ها از آن بابت بر بازار مسکن اثر می‌گذارند که ناتوانی دولت برای دانش بنیان کردن اقتصاد موجب از دست دادن اشتغال می‌شود و تحریم آن را تشدید می‌کند.

زمانی که دلار به 14 هزار تومان می‌رسد، مردم دچار اولویت نقدینگی می‌شوند؛ بدین معنی که  ترجیح می‌دهند طلا و ارز داشته باشند تا پول نقد! بنابراین بازاری مانند مسکن دارایی خود را از دست می‌دهد و اشتغال و برتری نقدینگی از دو سو بر بازار مسکن فشار وارد می‌کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)