بازار معاملات مسکن برای سرمایه گزاران

بازار معاملات مسکن برای سرمایه گزاران
بازار معاملات مسکن برای سرمایه گزاران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، شرایط در بازار مسکن برای خریداران غیر مصرفی با سابقه و تازه‌کار، تغییر کرد. گزارش‌ ها از اوضاع فعلی بازار معاملات مسکن در پایتخت حاکی از آن است که تحت تاثیر نبض فوق‌ العاده ضعیف معاملات خرید و سهم نا چیز تقاضای مصرفی در آن، ریسک سفته...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، شرایط در بازار مسکن برای خریداران غیر مصرفی با سابقه و تازه‌کار، تغییر کرد. گزارش‌ ها از اوضاع فعلی بازار معاملات مسکن در پایتخت حاکی از آن است که تحت تاثیر نبض فوق‌ العاده ضعیف معاملات خرید و سهم نا چیز تقاضای مصرفی در آن، ریسک سفته ‌بازی در این بازار به اوج رسیده است. گروهی که با هدف فروش در کوتاه‌مدت، قصد خرید آپارتمان دارند چنان چه با تحلیل یک ‌سال گذشته معاملات سفته‌ بازانه، قصد تکرار این رفتار در ماه‌ های آتی را داشته باشند، بعید است بتوانند چرخه معاملاتی خود را با کسب سود مناسب به سرانجام برسانند.
بررسی ‌ها در این باره، دو علامت خطر در بازار سوداگری مسکن را ردیابی می‌کند که در ادامه مسیر سفته‌ باز ها قرار دارد. این دو نشانگرِ ریسک، به نحوه و دوام حضور سفته ‌باز ها در بازار معاملات آپارتمان مربوط است. این گروه از تقاضای غیر مصرفی که سال گذشته سهم قابل‌ توجهی را از معاملات خرید واحد های مسکونی در تهران داشته است، به گونه ‌ای وارد بازار مسکن می ‌شود که از امکان نقد شوندگی سریع ملک خریداری شده به محض اراده برای فروش برخوردار باشد. شرایط کنونی بازار مسکن پایتخت، چنین امکانی را از دست داده و بعید است تا حداقل یک تا دو سال آینده آن را بازیابی کند. از طرفی، دوام سفته‌ باز ها به پشتیبانی سمت تقاضای مصرفی از بابت حضور تقاضای موثر از سمت این گروه، وابسته است.
خریداران مصرفی ماه‌ ها است به ‌دلیل از دست رفتن توان مالی، اثر محسوسی در بازار معاملات مسکن ندارند ضمن آنکه در ماه‌ های آتی با توجه به ممنوعیت نا گفته افزایش وام خرید مسکن این وضعیت در جهت خروج بیشتر تقاضای مصرفی، تشدید خواهد شد. به این ترتیب نه تنها سود مناسب از محل فروش برای سفته‌ بازهای آتی در بازار مسکن پایتخت قابل انتظار نیست که حتی احتمال فروش سریع نیز برای آنها بسیار ضعیف ارزیابی می‌ شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1398/04/23 - 11:41 پاسخ

    در هیچ جای دنیا خرید و فروش مسکن یعنی همان دلالی مسکن رواج ندارد یعنی اینکه شما مسکن ساخته شده ای را خریداری کنید و به قیمت بالاتری به مصرف کننده اصلی یا دلال دیگری بفروشید در واقع این نوعی خیانت وبازار سیاه بازی است چرا کسانی که سرمایه کافی در دست دارند بجای این کار اقدام به ساخت مسکن و فروش آن با سود متعارف دست نمی‌زنند ،چون بهترین شغل و راخت ترین شغل در کشور ما دلالی است براستی چرا همانگونه که در دیگر موارد شرعی علما و بزرگان ما دخالت میکنند در این مورد چرا سکوت کرده‌اند ،حق برخورداری از مسکن بدیهی ترین نیاز یک خانواده است که با دلالی وسوداگری تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی برای خانواده ها شده است