بازار نیمه تعطیل مسکن

بازار نیمه تعطیل مسکن
بازار نیمه تعطیل مسکن

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس، بازار مسکن با وجود گذر از تعطیلات نوروزی همچنان در حالت نیمه تعطیل بسر می برد. این موضوع در حالی است که با توجه به اخبار بازار مسکن طی ماه های اخیر، به نظر می رسد که این آرامش نوروزی در بازار مسکن که تاکنون نیز ادامه دارد به معنای ...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس، بازار مسکن با وجود گذر از تعطیلات نوروزی همچنان در حالت نیمه تعطیل بسر می برد. این موضوع در حالی است که با توجه به اخبار بازار مسکن طی ماه های اخیر، به نظر می رسد که این آرامش نوروزی در بازار مسکن که تاکنون نیز ادامه دارد به معنای نبود تقاضا برای خرید ملک نیست. در واقع شواهد نشان می دهد که شرایط متفاوتی در اسفندماه سال 97 نسبت به ماه های قبل از آن رقم خورد که از این رو متقاضیان و فعالان بازار ملک در حال حاضر در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته اند و در انتظار رسیدن روزهای بهتر و بهبود شرایط پیش رو هستند.

بنابراین شرایط فعلی بازار مسکن بیش از آنکه ناشی از نبود تقاضا برای خرید مسکن باشد، به نوعی به معنای یک مقطع زمانی برای رصد کردن بازار از سوی متقاضیان و حتی فروشندگان می باشد. اسفندماه سال گذشته، بازار شرایط ویژه ای را در مقایسه با ماه های قبل تجربه کرد؛ در شرایطی که تورم ماهانه مسکن در ماه های قبل به شدت افت کرده بود، میانگین قیمت مسکن در اسفندماه به 8/8 درصد افزایش یافت که این میزان تورم پس از شهریور ماه بی سابقه بود. تحولات قیمتی در اسفندماه سال 97 بازار مسکن را در ماه های پایانی سال به بازاری متفاوت تبدیل کرد که به نظر می رسد اثرات آن در سال جای نیز مشهود باشد.

تحولات ماه پایانی سال گذشته، متقاضیان و فعالان بازار مسکن را در سال جدید محتاط تر کرده است و هم اکنون نیز سوالات زیادی را در ذهن خود می پرورانند؛ از جمله این سوالات می توان به شیب رشد قیمت مسکن و پارامترهای اثرگذار بر بازار مسکن در سال  چه مقدار است؟ در سال جاری شاهد رکود عمیق یا رونق معاملات خواهیم بود؟ و دیگر موارد اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)