بازار پر نوسان بازار مسکن

بازار پر نوسان بازار مسکن
بازار پر نوسان بازار مسکن

بسیاری از خریداران مسکن در این بازار همواره اعلام می‌کنند که قیمت‌ ها در سه ماهه تابستان امسال به شکل چشمگیری رشد داشت به طوری که اگر در سال گذشته میانگین یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه مرکز تهران متری ۶ میلیون تومان بود، اما هم‌ اکنون این منطق...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، امسال بازار مسکن در مقایسه با سال‌ های گذشته از تب و تاب بیشتری برخوردار بود، به طوری که بسیاری از متقاضیان که امسال قصد داشتند از طریق تسهیلات بانک سرپناهی برای خود خریداری کنند هم زمان با گران شدن صد درصدی قیمت مسکن از خرید منصرف شدند.

بسیاری از گزارش‌ ها نشان می‌ دهد که میزان معاملات مسکن در ۶ ماهه ابتدایی سال بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته این در حالی است که ما شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت ‌ها از اسفند  سال گذشته هستیم. بسیاری از خریداران مسکن در این بازار معتقدند، اگر سال گذشته می ‌توانستند یک واحد کوچک ۵۰ متری خریداری کنند، اما امسال با این افزایش قیمت‌ ها حتی قادر به اجاره یک واحد ۵۰ متری هم نیستند.

بسیاری از مستأجران هم امسال با دیدن قیمت‌ های نجومی در این بازار به سمت حاشیه شهر ‌ها مهاجرت کردند به طوری که آمار‌ ها نشان می‌ دهد امسال وضعیت بازار اجاره در مقایسه با سال‌ های گذشته بسیار پر رونق‌ تر بوده و قیمت ‌های بازار اجاره در این مناطق شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی به دلیل افزایش متقاضی بوده است.

بسیاری از خریداران مسکن در این بازار همواره اعلام می‌کنند که قیمت‌ ها در سه ماهه تابستان امسال به شکل چشمگیری رشد داشت به طوری که اگر در سال گذشته میانگین یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه مرکز تهران متری ۶ میلیون تومان بود، اما هم‌ اکنون این منطقه قیمت‌ هایش به ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته و همین موضوع باعث شده که دست از خرید بردارند و به سمت اجاره نشینی سوق پیدا کنند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه تابستان امسال این بازار فراز و نشیب بسیار زیادی داشت به طوری که در ماه‌های ابتدایی این فصل قیمت‌ها به شکل چشمگیری افزایش یافت، اما بعد از تبلیغات گسترده دولت در حوزه مسکن و همچنین اعلام دست نگه داشتن متقاضیان برای خرید و فروش از سوی وزارت راه وشهرسازی باعث به آرامش رسیدن این بازار شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)