بازگشت بازار مسکن به شرایط عادی

بازگشت بازار مسکن به شرایط عادی
بازگشت بازار مسکن به شرایط عادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، مقایسه آگهی‌ های ملکی در سال گذشته با آمار های معاملات انجام شده بانک مرکزی که به صورت ماهانه منتشر می شود حاکی از آن است که در ماه‌ هایی که تعداد آگهی‌ های منتشر شده افزایش داشته، بازار معاملات...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، مقایسه آگهی‌ های ملکی در سال گذشته با آمار های معاملات انجام شده بانک مرکزی که به صورت ماهانه منتشر می شود حاکی از آن است که در ماه‌ هایی که تعداد آگهی‌ های منتشر شده افزایش داشته، بازار معاملات با رونق همراه بوده، و در مقابل هر زمان در  بازار معاملات به رکود رفته، تعداد آگهی ‌ها نیز کمتر شده‌ است.

اردیبهشت سال گذشته و حدود یک ماه پیش از آغاز رکود در بازار مسکن، تعداد آگهی ‌ها و معاملات بازار مسکن به صورت چشمگیری افزایش یافت سپس از خرداد تا شهریور ماه، تعداد معاملات به صورت مستمر کاهش یافت.  در این ماه‌ ها تعداد آگهی‌ ها نیز روند نزولی داشته و تنها در تیر ماه با افزایش همراه بوده است. اما در نیمه دوم سال ، روند انتشار آگهی ‌ها و معاملات مسکن در تهران، اندکی متفاوت بوده ‌اند و در حالی که از مهر تا بهمن تعداد معامله‌ ها به صورت مستمر افزایش داشته ‌اند، تعداد آگهی ‌ها در دو ماه آبان و دی نسبت به ماه قبل، کاهش چشمگیری داشته‌ بود.  همچنین در بهمن ماه که تعداد معامله‌ ها حتی از اردیبهشت نیز بیشتر بوده، تعداد آگهی اگر چه افزایش را نشان می‌ دهد، اما به سطح اردیبهشت ماه هنوز نرسیده است.

اطلاعات وزارت مسکن و اتحادیه املاک نشان می‌ دهد در ماه پایانی سال گذشته تعداد معاملات مسکن به نسبت بهمن ماه با کاهش زیادی روبه‌رو بوده است.در ۱۲ ماه سال گذشته، اردیبهشت ماه بیشترین تعداد آگهی‌ ها را داشته و اسفند ماه کمترین آگهی‌ها را ب خود اختصاص داده است. این در حالی است که از نظر تعداد معاملات، بهمن ماه بهترین و شهریور، بدترین ماه اعلام شدند.  به دلیل شرایط کرونا، تعطیلی دفاتر املاک و محدودیت ‌های رفت و آمد، در فروردین سال جاری شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی تعداد آگهی‌ها نسبت به فروردین سال ۹۸ بوده‌ ایم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)