بررسی کیفیت میلگرد های مختلف

بررسی کیفیت میلگرد های مختلف
بررسی کیفیت میلگرد های مختلف

آهن پرایس: میلگرد یکی از انواع پروفیل هاست که از نظر ظاهری سطح مقطع آهن دایره شکل است و به طول 12 متر می باشد و یکی از محصولات بسیار کاربردیست که کیفیت آن برای سازندگان ساختمان و مهندسان بسیار حائز اهمیت است و کیفیت محصول با قیمت آن نسبت...

آهن پرایس: میلگرد یکی از انواع پروفیل هاست که از نظر ظاهری سطح مقطع آهن دایره شکل است و به طول 12 متر می باشد و یکی از محصولات بسیار کاربردیست که کیفیت آن برای سازندگان ساختمان و مهندسان بسیار حائز اهمیت است و کیفیت محصول با قیمت آن نسبت مستقیم دارد از همین رو برای داشتن اطلاعات کافی در مورد قیمت میلگرد کارشناسان خرید شرکت های بزرگ ساختمان سازی هرقدر در این باره بدانند باز هم نکات و سوالات جدیدی وجود دارد، ما در صفحه دانشنامه تلاش کرده ایم سلسله مراتبی از اطلاعات پیوسته را برای مخاطبان خود فراهم آوریم تا همواره مشاوره خریدهای حرفه ای شما باشیم. 

غالبا وقتی در مورد کیفیت و قیمت میلگرد صحبت می شود، گویا به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب فقط میلگرد آجدار نقش می بندد اما ما سعی داریم میلگرد آجدار،ساده  و کلافی را که هر دوکاربردی هستند مورد بررسی قرار دهیم. 

انواع میلگردها و ویژگی های آنها از نظر جنس محصول 

میلگرد فولاد کربن دار: اصطلاحا به این نوع از میلگرد، میلگرد سیاه نیز می گویند. این میلگرد از نظر استحکام کششی و قدرت از بهترین نوع میلگردها محسوب می شود اما از این لحاظ که نسبت به سایر میلگردها زود فرسایش می شود از ضعف این نوع میلگرد است. 

میلگردهای اروپایی:  جنس این میلگردها از منگنز می باشد و از دسته مقاوم ترین میلگردهاست اما به طور کلی برای استفاده در مناطق زلزله خیز توصیه نمی گردد. 

میلگرد فایبر گلاس پلیمر: این نوع ازمیلگرد نوعی محصول کامپوزیتی محسوب می شود که به عبارتی جایگزین میلگردهای فولادیست از ویژگی های منحصر به فرد این نوع میلگرد می توانیم به مقاومت آن در مقابل محیط های اسیدی اشاره نماییم. نکته جالب توجه در این میلگردها این است که باعث افزایش قدرت و افزایش فاصله بین میلگردها در بتن می شود از همین رو استفاده از این میلگردها در فنداسیون ساختمانها بسیار زیاد است.

میلگرد ضد زنگ : بهترین نوع میلگرد که برای تعداد کثیری از پروژه ها قابل استفاده است میلگرد ضد زنگ است و به دلیل خاصیتی که از اسم آن نیز مشخص است قیمت میلگرد ضدزنگ نسبت به سایر میلگردها بالا است. 

میلگرد اپوکسی پوشش داده شده: در واقع همان میلگردهای سیاه را با اپوکسی پوشش می دهند و از نظر میزان مقاومت نیز تقریبا مشابه فولاد کربن استیل است و تفاوت این نوع میلگرد با میلگرد سیاه مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی است. 

میلگرد گالوانیزه : میلگرد گالوانیزه نیز مهترین ویژگیش مقاومت در برابر خوردگی است و از همین جهت نسبت به سایز میلگردها گرانتر است. 

 

تفاوت میلگردهای مختلف 

یکی از تفاوتهای اساسی بین میلگردهایی مقاومت بالا و میلگردهای معمولی وجود دارد، میزان تنش و میزان کرنش موجود در این میلگردهاست.به طور کلی چنانچه میزان تنش و کرنش برابر 0.005 باشد آنگاه مقاومت این میلگرد بالا خواهد بود به طور کلی در همه کشورها تقسیم بندی میلگردها بر اساس جنس، روش تولید ، نوع و خواص مکانیکی میلگردها انجام می شود. بنابراین هرچه میزان تنش و کرنش و مقاومت میلگرد بالاتر باشد آنگاه میلگرد با کیفیت تری محسوب می شود و در نتیجه این میلگردقیمت بالاتری خواهد داشت.

کیفیت میلگرد آناهیتا گیلان

کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان در دو نوع میلگرد ساده و آجدار میلگرد را به بازار عرضه می نماید و از آنجایی که در سایزهای مختلف تولید میلگرد دارد، سهم زیادی از بازار فولاد داخل را به خود اختصاص داده است. نکته حائز اهمیت در این کارخانه استفاده از دستگاههای آزمایشگاهی :
1-دستگاه کشش 50 تن gotech
2- دستگاه کشش 100 تن gotech
3-دستگاه اسپکترومتری نشری foundry master با قابلیت شناسایی 30 عنصر و اندازه گیری درصد وزنی آنها.
میلگرد آناهیتا در استانداردهای A-1 ، A-2،A-3 ،A-4 تولید می شوند و بر اساس استاندارد روسیه 5781 GOST تولید می گردد و در سایزهای 8 الی 32 تولید دارد و از لحاظ مشخصات فیزیکی (مانند قطر اسمی)، مشخصات هندسی (مانند آج)، ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی (مانند تنش تسلیم یا تنش جاری شدن و درصد ازدیاد و طول نسبی)  بر اساس استانداردها تولید می گردد. 

کیفیت میلگرد راد همدان 

میلگرد راد همدان از سایز 8 الی 32 با گرید A3  و  A4 تولید میلگرد دارد، ظرفیت تولید میلگرد راد همدان بالغ بر 500هزار تن در سال می باشد. میلگرد راد همدان با استاندارد جهانی DIN و با استاندارد ملی ایران 3132 و استاندارد اروپا BS4449 تولید می شود.

کیفیت میلگرد ابهر

میلگرد سیادن ابهر از کیفیت بسیار بالایی  برخوردار است و به دلیل همین کیفیت بالا سهم کثیری از بازار علی الخصوص بازار زنجان متعلق به میلگرد ابهر می باشد، این میلگرد نیز از لحاظ قیمتی همانند سایر کارخانه ها دارای نوسانات قیمتی تحت تاثیر مسائل اقتصادی، سیاسی و میزان عرضه و تقاضا می باشد.

کیفیت میلگرد فایکو

شرکت فایکو میلگردهای صنعتی و ساختمانی با سایز 32-8 میلی متر  تولید می نماید و یکی از مهمترین کارخانه های ایران به لحاظ تنوع محصولات تولیدی است.شرکت فایکو با هدف رسانیدن محصولات تولیدی به کیفیت بهینه  همه قسمت های تولیدی خود را مجهز به سیستم کنترل کیفی کرده است و واحد QC در این مجموعه با هدف عرضه محصولات با کیفیت و تضمین محصولات فعالیت دارد، همچنین همواره این مجموعه محصولات را مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تولید می نماید.در واحد کنترل کیفی مجموعه فایکو مشخصات فنی  از جمله آنالیز شیمیایی، خواص مکانیکی و متالورژی محصول با دقت بررسی می گردد. شایان  ذکر است میلگرد فایکو بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تولید می گردد.

کیفیت میلگرد کویرکاشان

میلگرد کویر کاشان پس از تایید کیفیت توسط دستگاه صنعتی تست سلامت شرکت SIEMENS VAIPOMINI  به بازار عرضه می گردد شاید به توان اظهار داشت که در سال های اخیر فروش  ویژه این کارخانه تا حد زیادی به دلیل بهرمندی آن از تجهیزات و دستگاههای بین المللی به روز بوده است.

سخن پایانی 

به طور کلی تعداد کثیری از کارخانه های تولید کننده میلگرد محصولات استاندارد و با کیفیتی را روانه بازار می نمایند اما در این مقاله به اختصار فقط به 5 مورد آن اشاره شد و به طور کلی برای دریافت مشاوره های بیشتر و آشنایی بیشتر با محصولات پیش از خرید محصولات خود با کارشناسان حرفه ای آهن پرایس با شماره 02154103 تماس حاصل فرمایید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)