بهبود وضعیت مسکن نیازمند تدبیر دولت

بهبود وضعیت مسکن نیازمند تدبیر دولت
بهبود وضعیت مسکن نیازمند تدبیر دولت

بنا بر گزار تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با بیان اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد التهاب در بازار مسکن عمل نکردن به قوانین موجود است، طبق برنامه ششم دولت باید  9 هزار واحد مسکونی ساخته شود که این امر تاکنون عملیاتی نشده است...

بنا بر گزار تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با بیان اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد التهاب در بازار مسکن عمل نکردن به قوانین موجود است، طبق برنامه ششم دولت باید  9 هزار واحد مسکونی ساخته شود که این امر تاکنون عملیاتی نشده است، شایان به ذکر است قانونی درباره دریافت مالیات از خانه‌ های خالی در دستور کار قرار گرفته است ولی هم چنان دولت این قانون را نیز اجرا نمی ‌کند.
نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: مجلس در چند سال گذشته قانونی درباره اخذ مالیات از خانه‌ های خالی مصوب کرد اما علیرغم اینکه آمار های متناقضی در این زمینه وجود دارد هم چنان دولت برای تعیین تکلیف مسکن های احتکار شده برنامه ‌ای ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد که متاسفانه دولت برای احیای بافت های فرسوده نیز برنامه ی مناسبی  در دستور العمل عملیاتی خود ارائه نکرده است. کارشناسان اظهار دارند، یکی از عوامل مهم ایجاد التهاب در بازار مسکن دلالان فعال در این بخش می باشند، از این رو قوه ‌قضائیه نیز باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد تا دست دلالان را از این بازار که برای برخی سود آوری چند میلیارد تومانی دارد، کوتاه شود. از این رو باید کمیته ‌ای متشکل از وزارت خانه‌ های کشور، راه و شهر سازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه  قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات آن تشکیل شود.
امید بر این است  تا دولت در اسرع وقت  با اندیشه و تدبیر صحیح خود راهکار های مناسبی در دستور العمل کار خود قرار دهد تا دست دلالان سود جو از این بازار کوتاه شود و به نتایج مسمر ثمر از این عملکرد دست پیدا کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)