بهترین کارخانه میلگرد شمال

بهترین کارخانه میلگرد شمال

انتخاب میلگرد مناسب برای هر پروژه، دغدغه بسیاری از مهندسان و سازندگان است. در این میان، برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی سه برند معتبرامیرکبیر خزر، حسن رود و آناهیتا گیلان و مقایسه آنها با یکدیگر پرداخته شده است...

آهن پرایس: شمال کشور ایران، با برخورداری از منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی مناسب، به یکی از قطب‌های تولید میلگرد در کشور تبدیل شده است. کارخانه‌های متعددی در این منطقه به تولید میلگرد با کیفیت‌های مختلف می‌پردازند که انتخاب بهترین آنها ممکن است برای مصرف کنندگان، با چالش همراه باشد.

در این مقاله به بررسی و معرفی سه کارخانه میلگرد شمال کشور می‌پردازیم و معیارهای انتخاب این کارخانه را به طور کامل شرح می‌دهیم. این کارخانه‌ها شمال کارخانه آناهیتا گیلان، امیرکبیر خزر و کارخانه میلگرد حسن رود است.

معرفی کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر با تولید میلگرد در سایزها و گریدهای مختلف، طیف وسیعی از نیازهای مشتریان در صنعت ساخت و ساز را به طور کامل برآورده می‌کند. از میلگردهای ساده برای مصارف عمومی گرفته تا میلگردهای آجدار با گریدهای مختلف برای سازه‌های پیچیده، امیرکبیر خزر برای هر پروژه، میلگردی مناسب ارائه می‌دهد که در کنار کیفیت مطلوب، قیمت میلگرد آجدار امیرکبیر خزر نیز مثال‌زدنی است.

این مجتمع در سال 1383 با هدف تبدیل شدن به سازمانی پیشرو در صنعت فولاد کشور در زمینی به مساحت 15 هکتار در شهرک صنعتی رشت تأسیس شد و از سال 1385 با ظرفیت تولید 750 هزار تن انواع میلگرد فولادی در3 خط فعالیت خود را آغاز کرد.


محصولات مجتمع امیرکبیر خزر

محصول اصلی مجتمع فولاد امیرکبیر خزر، میلگرد در سایزها و گریدهای مختلف است. تنوع بی‌نظیر این محصولات، نیازهای متنوع مشتریان در صنعت ساخت و ساز را به طور کامل برآورده می‌کند.

طیف وسیعی از میلگردهای صنعتی و ساختمانی در سایزهای 8 تا 40، مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132، در گریدهای A2-340، A3-400 و A4-500 توسط این مجتمع تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این مجتمع با تصویب استاندارد جدید میلگرد، به عنوان اولین تولیدکننده ایرانی، موفق به تولید انبوه میلگرد آجدار با گرید 500A4- در کلیه سایزها و دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران به شماره 3132 شده است.

علاوه بر انطباق با استانداردهای ملی، محصولات امیرکبیر خزر با رعایت استانداردهای معتبر بین‌المللی مانند BS4449(انگلستان)، ASTM A615 (آمریکا)، GOST 52544 (روسیه) و DIN 488 (آلمان) تولید و به مشتریان مناطق CIS، ترکیه، عراق، افغانستان و مشتریان داخلی ارائه می‌گردند. رقابتی بودن قیمت میلگرد آجدار امیرکبیر خزر در کنار کیفیت بالا این برند را به محصول محبوبی در بازار داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
 

کلیه میلگردهای تولیدی این مجتمع با علامت اختصاری A.K.S شناخته می‌شوند. این علامت، محصول تولیدی امیرکبیر خزر را از سایر شرکت‌ها متمایز نموده و به عنوان تأییدی بر اصالت و کیفیت میلگرد، به مشتریان اطمینان خاطر می‌دهد.در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین سایزهای میلگرد امیرکبیر می‌پردازیم:

ویژگی‌های میلگرد 8 امیرکبیر

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • کاربرد در مصارف صنعتی مانند ساخت رابیتس، فنس و توری مرغی
  • وزن هر شاخه 12 متری: 4.5 کیلوگرم

ویژگی‌های میلگرد 10 امیرکبیر

  • تولید در گریدهای A3 و A2
  • کاربرد در ساخت تیرچه‌های بتنی و سقف‌های تیرچه بلوک
  • وزن هر شاخه 12 متری: 7.5 کیلوگرم

ویژگی‌های میلگرد 14 امیرکبیر

  • استحکام بالا
  • کاربرد در سازه‌های بتنی با تنش‌های بالا مانند اسکلت‌های فلزی و پل‌ها
  • وزن هر شاخه 12 متری: 14 کیلوگرم
  • کاربرد در صنایع مختلف

ویژگی‌های میلگرد 16 امیرکبیر

  • نخستین میلگرد سایز بزرگ
  • مناسب برای ستون‌ها و تیرهای بتنی با بارهای سنگین
  • وزن هر شاخه 12 متری: 18.5 کیلوگرم

ویژگی‌های میلگرد 18 امیرکبیر

  • ضخامت و استحکام بسیار بالا
  • کاربرد در اسکلت‌های فلزی بزرگ و سازه‌های پیچیده
  • وزن هر شاخه 12 متری 24 کیلوگرم

از نکات خرید میلگرد امیرکبیر می‌توان به نوع سازه، میزان بار وارده، قطر ستون‌ها و تیرها و ضوابط و مقررات ملی ساختمان اشاره کرد. انتخاب سایز مناسب میلگرد، نقشی حیاتی در استحکام و پایداری سازه دارد. از همین رو، مشورت با متخصصان عمران و سازه پیش از خرید میلگرد امیرکبیر خزر، به شما در انتخابی ایده‌آل کمک خواهد کرد.

معرفی کارخانه حسن رود

کارخانه میلگرد حسن رود در سال 1383 در جاده رشت-انزلی آغاز به کار کرد این کارخانه به عنوان تولیدکننده تخصصی انواع میلگرد آجدار در شمال کشور شناخته می‌شود.

با وجود تنوع تولیدکنندگان میلگرد در شمال کشور، قیمت میلگرد آجدار حسن رود نسبتاً مقرون به صرفه است. این موضوع، در کنار کیفیت مطلوب، سبب استقبال از این محصول در پروژه‌های مختلف شمال کشور و سایر شهرهای ایران شده است.

محصولات کارخانه حسن رود

محصول اصلی کارخانه حسن رود میلگرد آجدار در گریدهای A2 و A3 است. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 200 هزار تن میلگرد آجدار در ابعاد 8 تا 20 میلی‌متر است. میلگردهای حسن رود به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و انطباق با استاندارد ملی 3132، در پروژه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی در سراسر ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر میلگرد آجدار، این کارخانه محصولات دیگری مانند میلگرد ساده، تیرآهن و نبشی نیز تولید می‌کند. علامت اختصاری میلگرد آحدار حسن رود NFG-COاست که نشان اصالت و کیفیت میلگرد است؛ گفتنی است تولید میلگرد حسن رود براساس استاندارد ملی 3132 تأیید دیگری بر کیفیت این میلگرد است. مشخصات فنی میلگرد حسن رود شامل موارد زیر است.

  • میلگرد آجدار A2: مناسب برای مصارف ساختمانی با تنش تسلیم 3400 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع
  •  میلگرد آجدار A3: مناسب برای مصارف صنعتی و ساختمانی با تنش تسلیم 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع

وزن میلگرد مهمترین فاکتور برای تعیین قیمت است. قیمت میلگرد آجدار حسن رود با وزن کمتر از جدول اشتال، نسبت به سایر برندهای مشابه مناسب‌ است. به عنوان نمونه می‌توان به سایزهای زیر اشاره کرد.

  •  میلگرد14:  13.8کیلوگرم در هرشاخه12متری 
  • میلگرد 16:  18کیلوگرم در هرشاخه12متری
  • میلگرد 18:  22.5کیلوگرم در هرشاخه12متری

وزن سبک میلگرد به افزایش تعداد شاخه‌ها در هر بندیل می‌شود به همین ترتیب شاهد صرفه جویی در خرید میلگرد خواهیم بود اما باید درنظر داشت وزن سبک موجب از دست به کیفیت میلگرد نشود. قابل ذکر است میلگرد 14در هر بندیل حدود 146 شاخه 12 متری است که حدود 2 تن وزن دارد؛ همچنین میلگرد 16 شامل 112 شاخه در هر بندیل و میلگرد 18 نیز در هر بندیل حدود 96 شاخه است.

همانطور که اشاره شد میلگرد حسن رود به دلیل کیفیت مطلوب، قیمت مناسب و انطباق با استانداردهای تولید، در شمال کشور و سایر مناطق ایران تقاضای بالایی دارد.

وزن سبک‌تر از جدول اشتال، استاندارد تولید، سایز میلگرد، کیفیت مواد اولیه، روش تولید، خرید از کارخانه یا بنگاه و میزان خرید از مهمترین فاکتورهایی است که قیمت میلگرد آجدار حسن رود براساس آنها تعیین می‌شود.

معرفی کارخانه آناهیتا گیلان

شرکت فولاد آناهیتا گیلان در اواخر سال 1389 با هدف تولید انواع میلگرد آجدار ساختمانی در شهر رشت تأسیس شد. این شرکت با عزمی راسخ در صنعت استراتژیک فولاد، گام برداشت و در زمینی به مساحت 20908 متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 320 هزار تن میلگرد آجدار در سایزهای 8 تا 32 است. تنوع در سایز و نوع آج میلگردهای آناهیتا، نیازهای طیف وسیعی از مشتریان در صنعت ساخت و ساز را برآورده می‌کند.

میلگردهای آناهیتا گیلان مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI تولید می‌شوند و از کیفیت مطلوبی برای استفاده در پروژه‌های عمرانی و صنعتی برخوردارند؛ البته باید گفت قیمت میلگرد آجدار آناهیتا گیلان به نسبت برندهای مشابه بالاتر است از کیفیت بالای این محصول نشأت می‌گیرد. گفتنی است نشان تجاری میلگرد آناهیتا گیلان​​​​​​​A.G.C.T است که علاوه بر اصالت محصول بیانگر کیفیت میلگرد نیز است​​​​​​​.

محصولات کارخانه آناهیتا گیلان

میلگردهای آناهیتا گیلان در دو نوع آجدار جناغی (A3) و آجدار مارپیچ (A2) و در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شوند. این تنوع، نیازهای مختلف صنعت ساخت و ساز را به طور کامل برآورده می‌کند.

طول هر شاخه میلگرد آناهیتا گیلان 6 یا 12 متر است که متناسب با نیاز پروژه قابل انتخاب است.

قیمت میلگرد آجدار آناهیتا گیلان به دلیل وزن بیشتر گران‌تر از میلگرد حسن رود است اما به لحاظ کیفیت بالا مقرون به صرفه است و در بلندمدت کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری را در پی دارد​​​​​​​.

وزن میلگرد با توجه به سایز و طول هر شاخه متغیر است به عنوان نمونه میلگرد 14 در هر شاخه 12 متری 14 کیلوگرم است و میلگرد 16 نیز 18 کیلوگرم است​​​​​​​.

 

مقایسه انواع میلگرد آجدار شمال

انتخاب میلگرد مناسب برای هر پروژه، دغدغه بسیاری از مهندسان و سازندگان است. در این میان، برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در مقاله حاضر به بررسی سه برند معتبر میلگرد امیرکبیر خزر، میلگرد حسن رود و میلگرد آناهیتا گیلان پرداخته شد و در ادامه به مقایسه این سه میلگرد پرداخته می‌شود​​​​​​​.

  • هر سه برند از کیفیت بالایی برخوردارند و مطابق با استاندارد ملی ایران تولید می‌شوند.
  • قیمت میلگرد هر سه برند به طور تقریبی در یک رنج قیمتی قرار دارد.
  • میلگرد امیرکبیر خزر تا سایز 40 میلیمتر تولید می‌شود و تنوع بیشتری در سایز دارد​​​​​​​.
  • حسن رود تنوع کمتری در سایز دارد و تا سایز 20 عرضه می‌شود
  • میلگرد آناهیتا گیلان نیز تا سایز 32 تولید می‌شود و تنوع متوسطی در سایز دارد​​​​​​​.
  • امیرکبیر خزر وزن متناسب و معقولی دارد اما با توجه به کیفیت می‌توان گفت قیمت میلگرد آجدار امیرکبیر خزر معقول و اقتصادی است
  • حسن رود وزن سبک‌تری دارد از همین رو قیمت میلگرد آجدار حسن رود نسبتا ارزان‌تر از دو برند دیگر است​​​​​​​.
  • میلگرد آناهیتا گیلان وزن سنگین‌تری دارد بنابراین قیمت میلگرد آجدار آناهیتا گیلان بالاتر است

    در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید:عوامل موثر برقیمت آهن14

انتخاب میلگرد مناسب به عوامل مختلفی مانند نیاز پروژه، بودجه و در دسترس بودن محصول و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. هر سه برند ذکر شده در خطه شمال کشور قرار دارد و از این نظر به کاهش هزینه حمل و نقل میلگرد به شهرهای شمالی و اطراف آن منجر شده است که در قیمت نهایی میلگرد نیز اثرگذار خواهد بود. انتخاب نوع میلگرد، سایز و استاندارد تولید، برند مدنظر باید براساس نظر مهندسان پروژه و همچنین متناسب با بودجه پروژه انجام شود
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)