تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار مسکن

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار مسکن
تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار مسکن

آهن پرایس: اکثریت اهالی مسکن بایدن را از پیش‌به‌ عنوان برنده انتخابات تلقی می‌کنند، غالب تقاضای بازار مسکن با این توجیه که احتمالا بایدن برنده انتخابات پیش رو است، «کاهش قیمت مسکن» را محتمل می‌ دانند...

آهن پرایس: اکثریت اهالی مسکن بایدن را از پیش‌به‌ عنوان برنده انتخابات تلقی می‌کنند، غالب تقاضای بازار مسکن با این توجیه که احتمالا بایدن برنده انتخابات پیش رو است، «کاهش قیمت مسکن» را محتمل می‌ دانند. از دیدگاه آنها انتخاب مجدد ترامپ در این انتخابات می‌تواند فرضیه استمرار افزایش قیمت‌ در بازار مسکن را تقویت کند.

با وجود چنین دیدگاهی در میان سمت تقاضا، تجربه دوره‌های گذشته نشان می‌دهد: در دوره‌های زمانی پسا جهش قیمت، اگرچه قیمت اسمی چندان کاهش پیدا نمی‌ کند اما حداقل تورم قیمتی ملک به سمت صفر نزدیک می‌شود. در این بین البته هستند «خریداران کم ریسک» که برای حفظ ارزش سرمایه خود دست به خرید می‌زنند و تامل نمی‌کنند.

در سمت دیگر در بهارستان سید علی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، اظهار کرد: در مدت باقیمانده از عمر دولت، نمی‌توان اطمینان داشت که خدمات جدیدی انجام شود اما وزیر راه و شهرسازی مدعی است که تا پایان امسال مسکن مهر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه اگرچه رغبت برای انجام کار از طرف وزارتخانه دیده شده اما پشتیبانی لازم توسط دولت بعید به نظر می‌رسد، گفت: رونق مسکن زمینه ایجاد اشتغال و در نتیجه رونق در چرخه اقتصاد را فراهم می‌کند اما با همه این توضیحات مجلس به صورت جدی با اهرم نظارتی پیگیر خواهد بود. آقازاده با اشاره به رزومه وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: پیشینه عملکردی وزرای راه در دولت، در حد فاجعه بوده به طوری که از وزیر قبلی با وجود اینکه پنج سال در جایگاه وزارت قرار داشت هیچ عملکرد و خدمات قابله توجهی دیده نشده و حتی ساخت مسکن مهر نیز به اتمام نرسید.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم با طرح‌های مختلف نظارت بر وضعیت مسکن را آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: برقراری مالیات برای خانه‌های خالی نخستین بار در این مجلس صورت گرفت و همچنین تکلیف ساخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مسکن توسط دولت از برنامه‌های مجلس یازدهم در همین مدت فعالیت بوده است. از طرفی در یک هفته‌ باقی‌مانده تا نتایج انتخابات آمریکا، دو سمت عرضه و تقاضا در بازار مسکن بسیار غیر قابل پیش بینی عمل می کنند. متقاضیان خرید ملک با اعتقاد به اثرگذاری متفاوت انتخاب هر یک از دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر روند قیمتی بازار مسکن، به‌طور کامل از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند. عرضه‌کنندگان نیز با اعتقاد به بهترشدن شرایط فروش ملک، همین تاکتیک را تا یک هفته آینده انتخاب کرده‌اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)