تاثیر صادرات بر قیمت مقاطع فولادی

تاثیر صادرات بر قیمت مقاطع فولادی
تاثیر صادرات بر قیمت مقاطع فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بخش مهمی از صنعت را محصولات فولادی تشکیل می دهند. به همین دلیل آشنایی با عواملی که بر قیمت آن اثر بخش هستند، بر تحلیل بازار فولاد و انتخاب موقعیت مناسب برای خرید این محصولات کمک شایانی می کند. بنا بر این لازم است بدانیم...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بخش مهمی از صنعت را محصولات فولادی تشکیل می دهند. به همین دلیل آشنایی با عواملی که بر قیمت آن اثر بخش هستند، بر تحلیل بازار فولاد و انتخاب موقعیت مناسب برای خرید این محصولات کمک شایانی می کند. بنا بر این لازم است بدانیم که مقاطع فولادی به دلیل عدم امکان تولید آن در همه کشورها، کالای جهانی محسوب می شود. به همین دلیل قیمت آن تحت تاثیر عوامل طبیعی و غیر طبیعی داخلی و خارجی می باشد. در نتیجه زمینه سو ء استفاده از این شرایط برای دلالان نیز بیش از پیش فراهم شده است. در این حالت بدون اطلاع از قیمت مشخص ممکن است، بازار دچار زیان های غیر قابل جبرانی نیز گردد.

از این رو صنعت فولاد، بعد از نفت دومین صنعت مهم و حیاتی در دنیا می باشد. این صنعت در کشور ایران نیز در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و بخش عمده ای از صادرات را به خود اختصاص داده است. ایران طی سالهای گذشته در بین ده کشور برتر تولید کننده فولاد قرار گرفته است. تا پیش از این، وابستگی ایران به واردات مقاطع فولادی بسیار زیاد بوده که  با افزایش میزان تولید از حجم این وابستگی اندک اندک کاسته  شده است، به طوری که  با صادرات این مقاطع به کشور های دیگر هم رو برو گشته ایم.

  در سال 97 میزان واردات مقاطع فولادی به طور چشمگیری کاهش یافت. و در مقابل طبق آمار منتشر شده، روند صادراتی فولاد ایران به چین با شتابی مطلوب، روند افزایشی داشته است.  در مرداد ماه سال جاری 134 هزار تن صادرات فولاد به چین را به ثبت رسیده است که  در تاریخ صادرات فولاد بی سابقه می باشد. اما تاثیر نرخ صادرات بر قیمت مقاطع فولادی از نکات مهم در تولید و صادرات این حجم از مقاطع فولادی می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمد
    محمد1398/11/15 - 12:21 پاسخ

    چیزی که عیان است بی کفایتی وعدم مدیریت درست جهت توازن بین صادرات ومصرف داخلی است گاهی کلا صادرات را ممنوع. اعلام میکنند و گاهی آزاد وبدون ضابطه که هر دو مورد سبب زبان یک طرف یعنی با تولید کننده ویا مصرف کننده داخلی میشود یعنی تنظیم و برنامه ریزی به صورتی که هم مصرف داخلی با نرخ منصفانه تامین شود وهم مازاد تولید صادر شود اینقدر سخت است که مدیران از عهده آن بر نمی آیند ،بعید میدانم ،افزایش روزانه قیمت محصولات فولادی با هیچ منطقی درست بنظر نمیرسد آیا هزینه های تولید روزانه افزایش دارند اگر اینگونه باشد باید احساس خطر کرد و البته شک به کسانی که درصدد ایجاد تا رضایتی در ملت وبهره برداری از آن هستند