تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن

تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن
تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر مسکن

آهن پرایس: معاونت وزیر شهرسازی اذعان داشت: یکی از فاکتورهای اصلی و موثر بر قیمت مسکن نرخ نهاده های ساختمانی است و قیمت گذاری این نهاده ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی نیست. محمود محمود زاده بیان کرد که در تیر ماه سال جاری حدود 28 هزار واحد طرح مسکن ملی...

آهن پرایس: معاونت وزیر شهرسازی اذعان داشت: یکی از فاکتورهای اصلی و موثر بر قیمت مسکن نرخ نهاده های ساختمانی است و قیمت گذاری این نهاده ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی نیست. 

محمود محمود زاده بیان کرد که در تیر ماه سال جاری حدود 28 هزار واحد طرح مسکن ملی افتتاح شد و به طور کلی هم اکنون اجرای پروژه های مسکن ملی روند مناسبی دارد و انتظار داریم در ماه های پیش رو نیز افتتاح های جدید محقق شود.

وی در ادامه افزود: قیمت سیمان و سایر نهاده های ساختمانی یکی از فاکتورهای بسیار اصلی و پر اهمیت است که افزایش قیمت سیمان و همچنین سایر نهاده های ساختمانی مستقیم بر افزایش قیمت مسکن اثرگذار است، همچنین قیمت گذاری این نهاده ها بر عهده ی وزارت راه و شهرسازی نمی باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: امید مسکن به دولت سیزدهم

محمود محمود زاده اظهار داشت: با توجه به نابسامانی ها و افزایش قیمت هایی که در بازار سیمان در پی قطعی های برق پیش آمده است، وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک مرجع ذی ربط در حال پیگیری نابسامانی ها و التهابات بازار سیمان باشد تا مجددا ظرفیت تولید به حالت پیشین باز گردد. همچنین با برنامه ریزی ها و جلساتی که با انجمن تولید کنندگان سیمان و فولاد به عمل آمد تفاهماتی برقرار شد تا در تولید نهاده های ساختمانی جریان پایدار و همچنین قیمت گذاری مناسب شکل گیرد. 

محمود زاده اذعان کرد: امیدواریم با راهکارها و تلاش های مستمر دو وزارتخانه صمت و نیرو هر چه سریع تر خط تولید کارخانه های نهاده های ساختمانی به ظرفیت قبل خود باز گردند و بتواند نیاز بازار را به بهترین حالت ممکن بر آورده سازد. 

معاونت وزارت راه و شهرسازی در مورد طرح ملی مسکن نیز اظهار داشت: افزایش قیمت سیمان و قیمت میلگرد مستقیما بر قیمت  تمام شده مسکن موثر است و طبیعتا افزایش قیمت مصالح ساختمانی برقیمت مسکن موثر خواهد بود و آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد البته خوشبختانه در حال حاضر برخی از مسکن سازان هم اکنون ذخیره مناسبی از مصالح ساختمانی دارند. 

در پایان محمود زاده  افزود: برای نظارت بر قیمت مصالح طرح ملی مسکن و کیفی سازی واحدها، وزارت راه و شهرسازی چندین شیوه نظارتی کیفی را در نظر دارد که از جمله آن ها می توان به نظارت کیفی سازمان نظام مهندسی ساختمان و برخی شرکت های حقوقی مشاور اشاره کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1400/05/13 - 15:08 پاسخ

    با ا ولین روز کاری رئیس جمهور جدید قیمت کاهشی ، روز دوم هم کاهشی ان شاالله هنینجور بیاد تا کاتال ۱۰۰۰۰تومان، البته بقیه اجناس هم مثل لوازم خانگی ، کاشی وسرامیک ، مواد خوراکی، مواد شوینده، لاستیک وووو غیره.... همه وهمه باید بیان پائین