تاثیر مالیات بر بازار مسکن

تاثیر مالیات بر بازار مسکن
تاثیر مالیات بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در قانون مالیات مستقیم مصحلت فعالان صنعت ساختمان در نظر گرفته نشده و همین امر سبب شده است که از تعداد فعالان کاسته و انگیزه تولید...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در قانون مالیات مستقیم مصحلت فعالان صنعت ساختمان در نظر گرفته نشده و همین امر سبب شده است که از تعداد فعالان کاسته و انگیزه تولید و اشتغال در آنها از بین رود. سه سال بعد از اجرای این قانون که ارتباط مستقیم با اخذ تعداد زیادی عوارض دارد در برخی نقاط کشور شاهد تورم ۳۰۰۰ درصدی حوزه تولید مسکن، املاک، مستغلات و اراضی هستیم.

تغییرات سال 94 نتوانست میان سوداگرانبازار مسکن و تولید کنندگان در این صنعت تفاوتی قائل شود.به عبارت دیگر حامیان این صنعت که به اشتغال کشور کمک می کنند مالیاتی مشابه دلالان پرداخت می کنند.این مطلب که هنوز میان فعالان این صنعت وسوداگران که بر هم زننده نظم در بازار مسکن هستن نتوانسته ایم در قوانین  مالیاتی کشور تفاوتی قائل باشیم بسیار متاثر کننده است.

دبیر کانون انبوه سازان بیان داشت که مخالف پرداخت مالیات در هیچ بخش اقتصادی نبوده است و برای این منظور باید جایگاه بخش ها از یکدیگر تفکیک شود چرا که دریافت مالیات بر سرمایه در تمام کشورها رایج بوده و به عنوان ابزار تشویقی در صورت بروز بحران و مشکلات اقتصادی استفاده می شود که اگر برای این منظور تدبیری اندیشیده نشود نه تنها قوانین مالی بلکه اهرم های آن نیز  در جایگاه عمل بی تاثیر جلوه می دهد وهم در میان مردم به سخره گرفته می شود.

اگر این قانون اصلاح نشود سرمایه های موجود کاملا از بخش مسکن خارج شده و تعادل بازار را برهم می زند، چرا که هدف از مالیات کمک به چرخه تولید کشور می باشد نه اینکه تولید کننده از فعل خود پشیمان شود.

 یکی دیگر از انواع مالیات که حلقه ی تولید مسکن را تنگ تر می کند طرح مالیات بر عایدی سرمایه می باشد که در صورت تداوم این روند آینده ی روشنی در انتظار بازار مسکن نخواهد بود.  

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)