تحریک تقاضای واقعی مسکن

تحریک تقاضای واقعی مسکن
تحریک تقاضای واقعی مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تحریک تقاضای واقعی مسکن در تهران به عنوان خروجی ریزش قیمت‌ های پیشنهادی بروز کرد. پس از افزایش ۱۹ و ۲۲ درصدی ماهیانه تعداد معاملات در مهر ماه و آبان ماه، آمار ارائه شده توسط اتحادیه مشاوران املاک تهران از حدود سه ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تحریک تقاضای واقعی مسکن در تهران به عنوان خروجی ریزش قیمت‌ های پیشنهادی بروز کرد. پس از افزایش ۱۹ و ۲۲ درصدی ماهیانه تعداد معاملات در مهر ماه و آبان ماه، آمار ارائه شده توسط اتحادیه مشاوران املاک تهران از حدود سه برابر شدن قرار داد های خرید و فروش در آذر ماه حکایت دارد.
از این رو در ۱۷ روز ابتدای آذر ماه سال 98 بالغ بر ۵۵۰۸ فقره معامله ملک در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای آبان ماه سال جاری ۱۸۱ درصد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می‌ دهد. کارشناسان اظهار دارند، کاهش قیمت‌ های پیشنهادی، نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال و ثبات بازار های رقیب را در افزایش معاملات مسکن موثر می‌ دانند. البته قیمت‌ ها بالا نرفته و بازار مسکن به نوعی در شرایط پیش‌ رونق غیر تورمی قرار دارد.

بدین ترتیب به اظهارات واسطه‌ های ملکی در پایتخت، که معاملات مسکن از نیمه دوم آبان ماه به طور مرتب رشد کرده اما قیمت افزایش نیافته است. شکستن یخ رکود در آخرین ماه پاییز این نمایه را ارسال می‌کند که قیمت‌ ها متناسب با توان خریداران به کف رسیده و طرف تقاضا با قیمت‌ های فعلی کنار آمده است. افزایش تدریجی معاملات در شرایطی که به ماه‌ های پایانی سال نزدیک می ‌شویم قابل پیش‌ بینی بود اما علت این حجم از رشد ماهیانه مسکن ممکن است به تغییر نرخ بنزین، نهایی کردن خرید قبل از پایان سال و سر ریز شدن تقاضای بالقوه ماه قبل به آذر ماه موکول شد.
به دنبال افزایش قرار داد های خرید و فروش مسکن در شهر تهران، معاملات در کل کشور نیز افزایش پیدا کرد. آمار ارایه شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک گویای آن است که در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۱۳۹۸بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)