تحلیل افت قیمت مسکن

تحلیل افت قیمت مسکن
تحلیل افت قیمت مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اسای آمار های بانک مرکزی، که در تیر ماه سال جاری ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در ...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اسای آمار های بانک مرکزی، که در تیر ماه سال جاری ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در تیر ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می ‌دهد. تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۴ هزار و ۸۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ و ۶۴.۶ درصد کاهش نشان می‌ دهد.
از این رو کاهش قابل ملاحظه حجم معاملات بازار مسکن در ماه‌ های اخیر موجب شده است تا رشد ماهانه قیمت مسکن روند کاهشی به خود گرفته و در تیر ماه سال جاری به ۰.۴ درصد تقلیل یابد. این میزان رشد در شرایطی محقق شده است که در این ماه ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۴.۸ و ۲۲.۵ درصد رشد نشان می دهد.
تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد معاملات آپارتمان ‌های مسکونی شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ به حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۴۹.۹ درصد کاهش نشان می‌ دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه ‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۲.۴ درصد افزایش نشان می‌ دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)