تخلیه حباب بازار مسکن

تخلیه حباب بازار مسکن
تخلیه حباب بازار مسکن

بنا بر گزارش نحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن،  بازار مسکن کل کشور و شهر تهران در تیر ماه ۱۳۹۸ کار خود را به ترتیب با کاهش ۴۰ و ۶۶ درصدی معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل به پایان رساند. این حجم از افت نقطه به نقطه خرید و فروش مسکن، دست کم در بازه...

بنا بر گزارش نحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن،  بازار مسکن کل کشور و شهر تهران در تیر ماه ۱۳۹۸ کار خود را به ترتیب با کاهش ۴۰ و ۶۶ درصدی معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل به پایان رساند. این حجم از افت نقطه به نقطه خرید و فروش مسکن، دست کم در بازه زمانی شش سال اخیر بی‌ سابقه بوده است. این اتفاق در حالی رخ داده که طی ماه‌ های اخیر بازار روند صعودی داشت و به نوعی با رکود تورمی مواجه بوده، اما از ابتدای تیر ماه، مشاوران املاک عنوان می‌ کنند که ورق به نفع خریداران برگشته و بازار در بسیاری از مناطق به ثبات قیمت رسیده است.
به اظهارات رییس اتحادیه مشاوران املاک در تیرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۲ هزار و ۵۱۴ قرار داد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۴۴ درصد کاهش یافته است. در این مدت هم‌ چنین ۷۰ هزار و ۹۱۵ اجاره نامه منعقد شده که ۵ درصد کمتر از تیر ماه پارسال بوده است.
در شهر تهران نیز طی تیر ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۷۶۰ مبایعه‌ نامه قرار داد خرید و فروش منعقد شده که از افت ۶۶ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته حکایت دارد. هم ‌چنین در پایتخت ۱۸ هزار و ۴۹۵ اجاره‌ نامه امضا شده که کاهش ۱۴ درصد را نسبت به تیرماه ۱۳۹۷ نشان می‌دهد.

کسادی معاملات مسکن باعث شده تا در برخی از مناطق قیمت‌ها متری ۱ تا ۲ میلیون تومان پایین بیایداز این رو می توان گفت در هفته‌ های اخیر توهمات قیمت فروکش کرده و مالکانی که قیمت‌ های نا متعارف تعیین می‌کردند کوتاه آمده‌ اند. حتی در بعضی فایل‌ های بالای ۱.۵ میلیارد تومان شاهد کاهش ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت‌ ها هستیم. این نشان می‌دهد مبالغی که در زمان رونق تعیین می‌شد، حباب بوده و حالا در حال تخلیه شدن است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)