تداوم ثبات قیمت در بازار مسکن

تداوم ثبات قیمت در بازار مسکن
تداوم ثبات قیمت در بازار مسکن

آهن پرایس: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازار مسکن که معمولا دو ماه آخر سال را با تحرکات نسبی سپری می کند، در سال جاری روند کاملا متفاوتی را تجربه می کند و سنگینی جو رکود حاکم بر بازار موجب شده تا در پر جنب و جوش ترین ماه سال نیز...

آهن پرایس: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازار مسکن که معمولا دو ماه آخر سال را با تحرکات نسبی سپری می کند، در سال جاری روند کاملا متفاوتی را تجربه می کند و سنگینی جو رکود حاکم بر بازار موجب شده تا در پر جنب و جوش ترین ماه سال نیز شاهد تغییرات چشمگیر و امیدوارکننده ای نباشیم. به گفته کارشناسان، مهم ترین دلیل حاکم شدن چنین وضعیتی بر بازار مسکن در آخرین ماه سال را می توان جهش و شوک قیمتی مسکن در سال جاری دانست که موجب برهم زدن معادلات شده و ثبات و افت قیمت مسکن که از آبان ماه سال جاری آغاز شده، تدوام یافته و اینطور به نظر می رسد که تداوم یافتن آن، بازار را به سمت دوره ای پر رکود سوق داده است.

فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شاهد اتفاق خاصی در بازارهای موازی نباشیم، بازار مسکن در واپسین روزهای سال 99، با بی رمق ترین روزهای تاریخ خود مواجه خواهد شد. ماه های بهمن و اسفند هر سال را می توان به عنوان مهم ترین ماه های بازار مسکن در نظر گرفت؛ به دلیل اینکه بازار ساکن پاییز و زمستان، در این دو ماه تحرکات نسبی را تجربه می کند. به همین دلیل، کارشناسان و فعالان بازار این دو ماه را به دقت مورد رصد قرار داده و تغییر و تحولات آن را مورد بررسی قرار می دهند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه نمایید: عملکرد بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی

براساس مشاهدات و تحقیقات میدانی، آنچه از وضعیت بازار در آخرین ماه سال مشاهده می شود، با سال های گذشته کاملا متفاوت است و واسطه های ملکی بر این باورند شرایط در سال 99 به شکل دیگری رقم خواهد خورد. برمبنای سخنان برخی از این واسطه ها که فعالیت آنها در مناطق مصرفی پایتخت می باشد، طی حدود یک ماه اخیر، بازار با یک رونق نسبی مواجه شده اما این تحرکات به نسبت ماه های پایانی سال های گذشته بسیار کمتر می باشد.

بررسی های میدانی از بازار مسکن نشان دهنده این است که همزمان با سپری کردن دوران جهشی قیمت در این بازار و وارد شدن به دوره پساجهشی، دو ماه پایانی امسال هم به واسطه ثبات نسبی ایجاد شده در بازار مسکن ناشی از ریسک های اقتصادی و غیراقتصادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در پایان لازم به ذکر است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، با اینکه بازار مسکن در سال های اخیر در مقاطع مختلف شوک قیمتی را تجربه کرده است، حالا وارد یک دوره ثبات قیمتی شده است که احتمالا در ماه های پایانی سال هم این شرایط در بازار حاکم باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)