تداوم رشد داخلی قیمت در بازار آهن

تداوم رشد داخلی قیمت در بازار آهن
تداوم رشد داخلی قیمت در بازار آهن

آهن پرایس: بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، روز گذشته در بازار آهن شاهد روند صعودی قیمت ها با شیب ملایم در تمامی مقاطع بودیم. این افزایش قیمت در حالی بود که به واسطه ویروس کرونا و بحران به وجود آمده ناشی از این ویروس، فعالیت های ساختمانی در...

آهن پرایس: بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، روز گذشته در بازار آهن شاهد روند صعودی قیمت ها با شیب ملایم در تمامی مقاطع بودیم. این افزایش قیمت در حالی بود که به واسطه ویروس کرونا و بحران به وجود آمده ناشی از این ویروس، فعالیت های ساختمانی در بسیاری از استان ها در حالت نیمه تعطیل می باشد.

از سوی دیگر روز گذشته در بازار ارز نیز، نرخ  دلار به کانال 24 هزار تومان بازگشت و از ابتدای صبح تا ساعاتی از روز با کاهش مجدد 100 تومانی به نرخ 24 هزار و 850 تومان رسید. اما با این وجود نیز قیمت عمده مقاطع در بازار با روندی افزایشی مواجه شد. با وجود اینکه هیچ تحرکی در بخش تقاضا وجود ندارد، علت افزایش قیمت مقاطع از نظر مبادی فروش، هزینه های ناشی از نرخ تورم عنوان می شود. همین مسئله از ابتدای فروردین ماه موجب افزایش قیمت مقاطع با شیب ملایم شده است.

به این ترتیب براساس قیمت هایی که از سوی تولیدکنندگان میلگرد اعلام شد، شاهد افزایش قیمت در این حوزه بودیم. به این صورت که تولیدکنندگان قیمت های اعلامی خود را چیزی حدود 50 الی 200 تومان افزایش دادند. البته لازم به ذکر است که برخی از کارخانه ها نیز به اعلام قیمت دوم و سوم اقدام کرده و قیمت های خود را افزایش دادند. برخی نیز در این بین قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند. بیشترین قیمت میلگرد سایز 14 اعلام شده نیز مربوط به میلگرد راد همدان بود که با نرخ 13985 تومان اعلام شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: حضور صنف آهن در سامانه جامع تجارت

اکثر تولیدکنندگان نبشی نیز همچون تولیدکنندگان میلگرد قیمت های خود را حدود 100 الی 300 تومان افزایش دادند و حتی شرکت ناب تبریز نیز در این میان به اعلام قیمت دوم اقدام کرد و قیمت های خود را هم در حوزه نبشی و هم در حوزه ناودانی افزایش داد. همان طور که گفته شد تمامی مقاطع شاهد افزایش قیمت بودند، تیرآهن نیز از این دسته مستثنی نبود و تولیدکنندگان قیمت های اعلامی خود را در سایزهای پر فروش در تیرآهن شاخه ای حدود 50 الی 100 هزار تومان افزایش دادند. تیر ذوبی نیز در میان تولیدکنندگانی بود که قیمت های تیرآهن خود را افزایش داد.

تولیدکنندگان پروفیل نیز از افزایش قیمت محصولات خود غافل نشدند و همچنان شاهد بالا بودن قیمت ها در حوزه پروفیل می باشیم. بیشتر تولیدکنندگان محصولات خود با ضخامت 2 میلی متر را افزایش دادند که در این میان بالاترین قیمت پروفیل در همین سایز مربوط به صدرا پروفیل  و پایین ترین نرخ  مربوط به نیکان پروفیل بود که صدرا پروفیل نرخ اعلامی خود را 23 هزار و400 تومان اعلام کرد و نیکان پروفیل نیز، پروفیل تولیدی خود را با نرخ 22 هزار تومان روانه بازار کرد. در حوزه لوله داربستی نیز همچون پروفیل، قیمت ها با افزایش حدود 200 الی 400 تومان همراه بود.

در مجموع با مشاهده روند رو به رشد قیمت مقاطع و با توجه به اینکه پیش بینی شده بود تا خرداد ماه و مشخص شدن انتخابات ریاست جمهوری، بازار آهن روزهای آرامی را سپری کند و همچنین با توجه به اینکه نرخ دلار روندی کاهشی دارد، این سوال پیش می آید که علاوه بر هزینه های ناشی از نرخ تورم، چه عواملی به افزایش قیمت این روزهای بازار آهن و مقاطع دامن زده اند؟

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)