تداوم کاهش قیمت روز آهن

تداوم کاهش قیمت روز آهن

روز شنبه که قیمت دلار کمی رشد داشت، شاهد افزایش قیمت آهن در تعدادی از مبادی فروش بودیم اما غالب شرکت‌ها همچنان ثبات قیمت داشتند و تقاضا نیز در پایین‌ترین میزان بود، احتمال دارد با تداوم این روند کف حمایتی قیمت میلگرد از کانال 24 هزار تومان خارج شود...

آهن پرایس: بازار آهن در نخستین روز هفته با ثبات قیمت آهن کیلویی در غالب حوز‌ه‌های بازار آهن داخلی بود همراه بود اما در چند حوزه قیمت‌ها افزایش داشت و شماری از مبادی فروش نیز قیمت‌ها را کاهش دادند.

بازار ارز نیز که در پایان هفته افزایش یافته بود روز شنبه کمی عقب‌نشینی کرد و وارد کانال 49 هزار تومانی شد، به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آهن حدود 49 هزار و 900 تومان مبادله شد و از ابتدای امروز نیز سیر کاهشی دارد.

نگاهی به روند قیمت آهن آلات

بازار آهن داخلی نوسانات چندانی تجربه نکرد و عمده قیمت‌ها ثابت بود به طوری که قیمت روز میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شد اما افزایش 100 تا 300 تومانی هم مشهود بود چند کارخانه هم بین 100 تا 500 تومان کاهش قیمت داشتند. کف قیمت میلگرد بازار داخلی روز گذشته در محدوده 24000 تا 24500 تومان قرار داشت و متوسط قیمت آن نیز 24 هزار و 800 تومان بود که بیانگر کاهش 140 تومانی نرخ آن در یک هفته اخیر است.

قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی در غالب شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوبی و فولاد یزد در برخی ضخامت‌ها افزایش 10 تا 100 هزار تومانی داشتند. قیمت لوله داربستی، لوله مانیسمان، مبلی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، ناودانی و قیمت سپری در غالب شرکت‌ها با کاهش 100 تا 500 تومانی همراه بود و سایر کارخانه‌ها هم تغییری در قیمت محولات خود اعمال نکردند. قیمت روز قوطی آهن، قیمت پروفیل در و پنجره و سایر پروفیل‌ها هم با ثبات در غالب مبادی فروش همراه بود اما قیمت پروفیل صدرا در برخی ضخامت‌ها کاهش 200 تومانی داشت.

قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و قیمت ورق استیل با کاهش 500 تومانی در عمده مبادی فروش همراه بود اما قیمت ورق رنگی شیروانی تغییری نداشت؛ همچنین قیمت روز ورق سیاه در چند کارخانه ثابت بود اما برخی ضخامت‌های فولاد مبارکه حدود 200 تومان افزایش داشت و قیمت ورق سیاه اکسین هم با کاهش 500 تا 800 تومانی همراه بود.

گزارش‌ها حاکی است که تشدید افت تقاضای سرمایه‌ای در هفته‌های اخیر، تقاضای آهن مصرفی را نیز به شدت تضعیف کرده است. به نظر می‌رسد بازارساز با چنین سیاستی به دنبال بهبود اوضاع صادرات و ارزآوری و همچنین خالی کردن انبارهای داخلی با هدف کاهش تقاضای غیرمصرفی در بازار داخلی است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بهترین زمان خرید آهن کیه؟

براساس اخبار موجود، افزایش صد درصدی نرخ گاز تولیدکنندگان فولاد اعتراض شورای آهن و فولاد را برانگیخت. از همین رو طی مکاتبه‌ای اعتراض خود را به وزارت صمت و معاون اول رئیس جمهور ارسال کردند و در آن آسیب‌های جبران‌ناپذیر این تصمیم را یادآور شدند. گفتنی است با اعمال افزایش نرخ گاز فولادسازان احتمال می‌رود بسیاری از شرکت‌های کوچک دچار زیان شده و حتی برخی نیز به تعطیلی کشیده شوند، البته اثر ان در واحدهای پایین دست زنجیره فولاد هم نمایان خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)