تداوم کاهش قیمت ها در بازارآهن

تداوم کاهش قیمت ها در بازارآهن
تداوم کاهش قیمت ها در بازارآهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، روند کاهش بهای آهن‌آلات در بازار شتاب گرفته است به طوریکه تاکنون توانسته کمترین قیمت‌ها در یک‌ ماه اخیر را به ثبت برساند. تبدیل نقدینگی به فولاد در ماه‌های پیش به یک رویه مرسوم بدل شده بود که این جریان معکوس‌ شد. واسطه‌ها و تجار اغلب ...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، روند کاهش بهای آهن‌آلات در بازار شتاب گرفته است به طوریکه تاکنون توانسته کمترین قیمت‌ها در یک‌ ماه اخیر را به ثبت برساند. تبدیل نقدینگی به فولاد در ماه‌های پیش به یک رویه مرسوم بدل شده بود که این جریان معکوس‌ شد. واسطه‌ها و تجار اغلب قیمت‌های پایین‌تری از تولیدکنندگان را پیشنهاد می‌دهند که در ادبیات این بازار به زیرفروشی مشهور است. این روزها بازار آزاد مقاطع طویل فولادی وارد فاز کاهش قیمت شده است به‌گونه‌ای که انواع میلگرد مجدد به کانال ۹ هزار تومان بازگشته که کمترین رقم از ۱۸ تیرماه تاکنون است. در این میان فعالان بازارآهن در  تهران از زیرفروشی برخی خرده‌فروشان نسبت به همین قیمت‌ها خبر می‌دهند و می‌گویند تجاری که به نقدینگی نیاز دارند برای کسب مشتری در این بازار راکد حاضر به زیرفروشی شده‌اند اما فروشندگان بزرگ‌تر به برگشت مجدد قیمت‌ها امیدوارند و در شرایط فعلی نیز درحال تحویل فروش‌های قبلی خود هستند. 

در این میان تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی قیمت‌های فعلی این محصولات را بسیار بالا می‌دانند و معتقدند استمرار این روند قیمتی در زمینه مقاطع نه‌تنها سود تولیدکننده را درپی ندارد که با از دست دادن بازار داخلی و صادراتی به تعطیلی فرآیند تولید می‌انجامد. بنابراین انتظار می‌رود دولت با نظارت بر استمرار عرضه شمش به کاهش قیمت تمام شده و کنترل این بازار کمک کند. 

فعالان این حوزه در خصوص بازار مصرف این محصولات اذعان داشتند که در هفته‌ها و حتی روزهای اخیر خریدار اصلی مقاطع فولادی تولیدی کشور افرادی هستند که با هدف حفظ نقدینگی خود از اثرات تورم با تبدیل آن به کالا به این بازار وارد شده‌اند و اغلب محصولاتی که از تولیدکننده خریداری می‌شود به مقصد انبارها ارسال می‌شود و از آنجا ‌که تقاضای چندانی از سوی بخش مصرف وجود ندارد، بخش قابل توجه این کالاها در انبار تجار باقی می‌ماند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ح ک
    ح ک1399/05/24 - 13:34 پاسخ

    قیمت آهن آلات خیلی پایین تر از قیمت فعلی میباشد . به دلیل اینکه تولید داخل و با یارانه دولتی میباشد به عنوان مثال پرداخت دستمزد کارگر به ریال ، هزینه آب ، برق و ... مصرفی با دلار ۴۲۰۰ تومانی میباشد یه همین جهت نباید افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی در قیمت محصولات داخلی داشته باشد و لازم است قوای مجریه ، مقننه و قضایی دست دردست هم دهند وبا مسببین گرانی برخورد قاطع داشته باشند تا مر م بتوانند در جهت ساخت مسکن پیش قدم بشوند. در غیر این صورت عامل گرانی دولت میباشد نه تحریم آمریکای جنایتکار ( یعنی یک عده ای از آب گل آلود ماهی میگیرند ومسئولین محترم هم توان مقابله ندارند و مردم بیچاره میشوند .