تسهیلات بانک مسکن، فقط برای 11 متر خانه

تسهیلات بانک مسکن، فقط برای 11 متر خانه
تسهیلات بانک مسکن، فقط برای 11 متر خانه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه ‌دار کردن متقاضیان است. در حالی که میانگین قیمت مسکن در تهران به اذعان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه ‌دار کردن متقاضیان است. در حالی که میانگین قیمت مسکن در تهران به اذعان بانک مرکزی به رقم ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است، تسهیلات بانکی صندوق پس انداز یکم بانک مسکن برای زوجین با رقم ۱۶۰میلیون تومان فقط به ۱۱ متر خرید خانه در شهر تهران کمک می‌کند. تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به خصوص در شهر های بزرگ آن قدر کم است که به اذعان مرکز پژوهش های مجلس فقط ۲۰ درصد قیمت خانه را شامل می شود. اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه‌ دار کردن متقاضیان است.
بر اساس گزارش اخیر بانک مرکز ی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌ های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۴ و ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌ دهد.
با احتساب رقم میانگین قیمت مسکن و رقم وام اعطایی بانک مسکن از طریق صندوق یکم به زوج های جوان در صورت اخذ این وام فقط می توان ۱۱ متر خانه در تهران خریداری کرد. بنا بر این متقاضی خرید مسکن باید پس انداز کلانی در اختیار داشته باشد تا بتواند با دریافت این نوع تسهیلات خانه خود را خریداری کند و خود این تسهیلات هیچ متقاضی را نمی تواند صاحب مسکن کند، البته بانک مسکن در برنامه جدید خود افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را گنجانده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)