تصویب طرح جهش تولید مسکن

تصویب طرح جهش تولید مسکن
تصویب طرح جهش تولید مسکن

آهن پرایس: طحان نظیف اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن مورد تایید قرار گرفت بدین شرح که طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن از سوی اعضای شورای نگهبان با احکام شرعی و قانون اساسی مغایرتی ندارد و دولت در جهت ساخت مسکن...

آهن پرایس: طحان نظیف اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن مورد تایید قرار گرفت بدین شرح که طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن از سوی اعضای شورای نگهبان با احکام شرعی و قانون اساسی مغایرتی ندارد و دولت در جهت ساخت مسکن مانعی ندارد. 

هادی طحان نظیف: در طی جلسه روز جاری در مورد تولید مسکن بیان داشت: طرح جهش تولید مسکن چندین مرتبه فی مابین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشته است شایان ذکر است اولین بار طرح مذکور در فروردین ماه سال جاری به شورای نگهبان ارسال گردید و در نهایت اشکالات و نقاط مبهمی از سوی شورای نگهبان به آن وارد گردید و دوباره به مجلس بازگشت که در پی اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی انجام داد در نهایت امر در جلسه اخیر شورای نگهبان مجددا طرح مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و از سوی اعضای شورای نگهبان این طرح هیچ گونه مغایرتی با شرع و قانون اساسی ندارد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : افق مسکن با وزات رستم قاسمی

ایشان تصریح داشت: امید است این طرح با توجه به فضایی که در کشور جاری است منجر به رونق و جهش در ساخت و ساز مسکن گردد چرا که ساخت مسکن یکی از پیشروترین و سکان دارترین صنایع کشور می باشد و همچنین یکی از بزرگترین دغدغه های مردم و اقشار جوان جامعه است و مرتفع نمودن این مهم بلاشک اثری مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت. 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: نسبت به جزییات و سازوکار این طرح بایستی نمایندگان مجلس صحبت نمایند، این روزها در رسانه ها و همچنین در آحاد مردم سخن از ساخت یک میلیون مسکن  مطرح می باشد. دولت با اجرای این قانون دیگر مشکلی در ساخت مسکن نخواهد داشت. ما امیدواریم تمامی دستگاه های ذیربط در این زمینه همه تلاش خود را به کار بندند که طرح جهش تولید مسکن که یکی از وعده های پر اهمیت دولت سیزدهم می باشد محقق شود. 

طحان نظیف در پایان بیان داشت: سازوکارهای دیگری نیز در این مصوبه مورد بحث و بررسی قرار گرفته به طور مثال ایجاد شورای عالی مسکن در بالاترین سطح با ریاست رییس جمهور و چند تن از وزیران زبده در دستور کار قرار گرفت. بحث ایجاد صندوق ملی مسکن که هدف آن جمع آوری و اختصاص منابع مالی به طرح جهش تولید مسکن می باشدنیز مورد بررسی قرار گرفته است همچنین مواردی از جمله تامین و واگذاری اراضی، تامین مصالح ساختمانی، خدمات ساختمانی مانند صدور پروانه و دریافت پایان کار نیز از بندهای مهم این طرح می باشد که به مرحله تصویب رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)