افق مسکن با وزات رستم قاسمی

افق مسکن با وزات رستم قاسمی
افق مسکن با وزات رستم قاسمی

آهن پرایس: رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی مسکن، راه و شهرسازی موفق به دریافت رای اعتماد شد. ایشان سالهای طولانی در قرارگاه خاتم پروژه های پیمانکاری را برعهده داشته است، حال با وزیر شدن ایشان اندک نگرانی برای فعالان بازار مسکن وجود دارد...

آهن پرایس: رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی مسکن، راه و شهرسازی موفق به دریافت رای اعتماد شد. ایشان سالهای طولانی در قرارگاه خاتم پروژه های پیمانکاری را برعهده داشته است، حال با وزیر شدن ایشان اندک نگرانی برای فعالان بازار مسکن وجود دارد که دست خصولتی ها در حوزه بسازو بفروش قوی تر از قبل شود. 

نکته ی حائز اهمیت این است که رستم قاسمی تا چندماه گذشته به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری و سپس انصراف از نامزدی در سرخط خبرها بود و امروز وزارت مسکن، راه و شهرسازی که یکی از کلیدی ترین بخش اقتصاد کشور است بر عهده ی ایشان قرار گرفت. 

قاسمی در دولت احمدی نژاد سکان دار وزارت نفت بود و گویا در این دولت هم ترجیح بر همین پست داشت و متاسفانه در هنگام سخنرانی خود به اشتباه به جای وزارت راه و شهرسازی از وزارت نفت نام برد و متاسفانه همین اشتباه لفظی منجر به واکنش لحظه ای نمایندگان مجلس شد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : وام خرید مصالح ساختمانی

اما به طور کلی با چشم پوشی از تپق لفظی رستم قاسمی می توان اظهار داشت ایشان در توضیحاتی من باب برنامه های آتیش نکات خوبی را ارائه دادند که برای سرنوشت 4 سال آتی مسکن کشور بسیار پر اهمیت است. بازار مسکن در یک سال گذشته جهشی سه برابری قیمتی را به رخ کشید و پس از آن گویا به خواب زمستانی فرو رفته است و کارشناسان مسکن وضعیت کنونی را وضعیت انجماد و قفل شدگی نامیده اند. 

قیمت های مسکن در بازار کنونی به حدی افسار گسیخته است که هر یک از خریداران با عدم قدرت خرید و یا کمبود نقدینگی مواجه است و متاسفانه آنان که چشم انتظار فروشند نیز ناچارند منتظر ثبات قیمتی باشند یا با تعلل عمل نمایند و گویا علاقه ی چندانی به فروش در این بازار ندارند.

حال آنکه در کنار بازار خرید و فروش لازم است به بازار اجاره هم تمرکز ویژه شود چرا که داشتن سرپناهی برای زیستن حداقل های یک زندگی می باشد و آنچنان اجاره های بها و ودیعه ی مسکن بالاست که زندگی را برای مستاجران دشوار کرده است. 

کنار بازار خرید و فروش باید بازار اجاره را هم در نظر بگیریم که داشتن یک سرپناه را برای هر مستاجری آن چنان دشوار کرده که بر اساس اخبار منتشره مرکز آمار 40 الی 60 درصد درآمد خانواده ها صرف پرداخت اجاره بها می شود. البته برخی از کارشناسان زبده ی مسکن معتقدند مشکل بازار کنونی کمبود مسکن نیست بلکه میلیون ها خانه ی خالی و یا خرید چندین خانه با هدف حفظ ارزش سرمایه و متاسفانه عدم نظارت بر قیمت گذاری و گرانی ها بزرگترین مشکل بازار مسکن است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)