تغییر وضغیت بازار مسکن به نفع خانه های کلنگی

تغییر وضغیت بازار مسکن به نفع خانه های کلنگی
تغییر وضغیت بازار مسکن به نفع خانه های کلنگی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، معیار های خرید و فروش خانه کلنگی را می‌توان در چند فاکتور ارزیابی کرد. یکی از شرایط خرید و فروش املاک کلنگی در بازار مسکن، تراکم آن ملک می باشد. به عنوان مثال یک زمین ۲۰۰ متری با یک طبقه ساختمان، ارزش تراکم ۲۰۰ متری دارد اما همان زمین ۲۰۰ متری با چهار طبقه ساختمان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، معیار های خرید و فروش خانه کلنگی را می‌توان در چند فاکتور ارزیابی کرد. یکی از شرایط خرید و فروش املاک کلنگی در بازار مسکن، تراکم آن ملک می باشد. به عنوان مثال یک زمین ۲۰۰ متری با یک طبقه ساختمان، ارزش تراکم ۲۰۰ متری دارد اما همان زمین ۲۰۰ متری با چهار طبقه ساختمان، به هر طبقه ۵۰ متر از زمین تعلق    می گیرد. با کاهش تعداد خانه‌ های کلنگی نسبت قیمت آپارتمان های نوساز و چند سال ساخت، وضعیت بازار مسکن به نفع خانه ‌های کلنگی تغییر کرده است.

 معمولا پیشرفت قیمت املاک کلنگی نسبت به واحد های نوساز چند برابر بوده است چرا که با محدود شدن عرضه هر کالا، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و بازار مسکن نیز از این امر مستثنا نیست. در چند سال گذشته تعریف خانه کلنگی تغییر پیدا کرده است. اگر تا ۱۰ سال پیش عبارت «خانه کلنگی» برای ساختمان‌ های با عمر حداقل بیش از ۳۵ سال به‌کار برده می‌شد، اکنون در محله‌های مختلفی از شهر تهران شاهد تخریب ساختمان ‌هایی هستیم که تنها ۱۰ سال از عمر مفید آن‌ها می‌گذرد.
 علت این موضوع را می‌توان در ارزش افزوده ایجاد شده بخش تخریب خانه‌ های کلنگی جستجو کرد. برخی از خانه ‌های کلنگی شرایط ویژه‌ ای مانند مجوز ساخت تا چند طبقه و امکان استفاده از تسهیلات اعتباری را دارند. این امر قیمت یک ملک را با افزایش زیادی مواجه می‌کند. شمالی یا جنوبی بودن یک ملک کلنگی هم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت و خرید آن است. گران‌ ترین ملک کلنگی تهران و حتی ایران احتمالا در بلوار کشاورز واقع شده است. در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع با قیمت ۷۰۰ میلیارد تومان که به نظر می‌ رسد این ملک در بازار مسکن  تنها برای سرمایه گذاری و کسب سود برای سرمایه داران بزرگ مناسب باشد.

  برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)