تلاش دولت برای کنترل قیمت مسکن

تلاش دولت برای کنترل قیمت مسکن
تلاش دولت برای کنترل قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فعالان این حوزه معتقدند چون ایران در تولید نهاده‌ های ساختمانی خودکفا است و بیشتر ساخت و سازها با تکیه بر نهاده‌ ها، تجهیزات و مصالح ساختمانی تولید داخل می باشد؛ بنابراین تحریم‌ ها به خودی خود هزینه مسکن را بالا  نمی ‌برد اما تحولات بازار ارز و شرایط اقتصادی در زمان تحریم اگر مدیریت نشود قطعاً بازار مسکن از این تحولات منفی اثر می‌پذیرد و گرانی و رکود بر آن حاکم می‌شود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فعالان این حوزه معتقدند چون ایران در تولید نهاده‌ های ساختمانی خودکفا است و بیشتر ساخت و سازها با تکیه بر نهاده‌ ها، تجهیزات و مصالح ساختمانی تولید داخل می باشد؛ بنابراین تحریم‌ ها به خودی خود هزینه مسکن را بالا  نمی ‌برد اما تحولات بازار ارز و شرایط اقتصادی در زمان تحریم اگر مدیریت نشود قطعاً بازار مسکن از این تحولات منفی اثر می‌پذیرد و گرانی و رکود بر آن حاکم می‌شود.
تلاش‌ های دولت در برنامه‌ریزی برای بازار مسکن بر این اصل متکی بوده که بازگشت رونق به این بازار مرحله به مرحله رخ دهد و جهش قیمتی بواسطه افزایش تقاضا را شاهد نباشیم. بعد از تحولات بازار ارز اکنون موضوعی که تأثیر‌گذاری آن بر قیمت مسکن مورد توجه قرار گرفته وضعیت برجام، خروج امریکا و بازگشت تحریم‌ها است. کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار مسکن اثر نوسانات بازارهای رقیب مانند سکه و ارز، فشار تقاضا و تغییرات قیمتی در نهاده‌ های ساختمانی را مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت مسکن می‌دانند اما معتقدند خروج امریکا به خودی خود از توافق هسته‌‌ای تأثیری در این بازار نخواهد داشت. 

ایران در تولید فولاد، آهن آلات، سیمان، گچ، آجر، سرامیک و کاشی کاملاً خودکفا است اما نمی‌توان اثر عوامل بیرونی همچون نوسانات نرخ ارز، سکه و شرایط عمومی اقتصاد بر بخش مسکن را انکار کرد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص نگرانی مردم از تحریم‌ها و احتمال افزایش قیمت مسکن با اشاره به تجربه بازار قبل از صدور قطعنامه 598 اظهار داشت: در آن سال هم قبل از صدور قطعنامه مردم روی برخی از بازارها سرمایه‌گذاری کرده بودند و پیش‌بینی گرانی در بازارها را داشتند اما پس از صدور این قطعنامه شاهد کاهش قیمت در بازار شدیم و بسیاری از مردم خسارت ‌های قابل توجهی را متحمل شدند. چندین سال است که بازارهای ایران با این رویدادها مواجه هستند و  اتفاقات اخیر هم در ابتدا به بازار مسکن شوک وارد خواهد کرد اما به طور مستقیم نمی‌تواند تأثیری بر این بازار داشته باشد. دولت مردان کشور در تلاش هستند که آرامش و ثبات به اقتصاد و بازارها برگردد و مردم هم باید با تصمیمات منطقی در خصوص بازارها و پرهیز از رفتارهای عجولانه به دولت کمک کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)