تمهیدات دولت برای مسکن اقشار کم درآمد

تمهیدات دولت برای مسکن اقشار کم درآمد
تمهیدات دولت برای مسکن اقشار کم درآمد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جمشید برزگر، رئیس انجمن انبوه‌ سازان کشور در جلسه ای ضمن اشاره به آمار کلی مسکن در کشور اظهار داشت: تنها راه حل خانه‌دار شدن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جمشید برزگر، رئیس انجمن انبوه‌ سازان کشور در جلسه ای ضمن اشاره به آمار کلی مسکن در کشور اظهار داشت: تنها راه حل خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد طرح مسکن مهر است.
وی، یکی از مهم‌ترین راهکارهای خروج بخش مسکن از وضعیت کنونی را توجه به موضوع مسکن مهر، شمارش نقاط ضعف مسکن مهر و تمرکز و تقویت بر نکات قوت آن دانست و افزود: ما به‌عنوان انجمن انبوه‌سازان این کار را کرده‌ ایم و اکنون باید کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد و با الگو قرار دادن این طرح و رفع اشکالاتی چون عدم جانمایی مناسب و تخصیص نیافتن سرانه خدماتی موردنیاز نسبت به تداوم اجرای چنین طرح‌هایی اقدام کند.

برزگر تصریح کرد: طرح مسکن مهر با وجود تمام اشکالات طرح خوبی بود که رفع ایرادات آن نیازمند چکش کاری است، چراکه متقاضیان این طرح اقشار کم درآمد و نیازمند واقعی مسکن بودند و این همان نکته‌ ای است که در رونق بخش مسکن باید مورد توجه قرار گیرد و برای نمونه به‌ جای اختصاص زمین به مسکن مهر تبریز در مکان‌هایی مانند شهر جدید سهند می‌توانیم در چند نقطه خود تبریز این ساخت و سازها را با هزینه‌های کمتر انجام دهیم و بر اساس ارزش منطقه‌ای هر نقطه و متناسب با قدرت خرید متقاضیان نسبت به واگذاری واحدهای مقاوم و استاندارد اقدام کنیم.

در جلسه علنی مجلس نیز معاون وزیر راه‌ و شهرسازی، محمود محمود زاده عنوان کرد: فهرست جدید مالکان خانه‌های خالی تا دو هفته آینده به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌ شود و بعد از اعلام خبر افتتاح اولین سری واحدهای مسکن ملی و همچنین حذف متقاضیانی که آورده خود را پرداخت نکرده‌اند، سرعت واریزی متقاضیان افزایش یافته است وی افزود: ساخت تمامی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است و آورده متقاضیان اصلی‌ ترین منبع احداث این پروژه‌ها است، بنابراین باید هرچه سریعتر ثبت‌نام‌ کنندگان مبالغ خود را واریز کنند. در صورتی که متقاضیان در این زمینه کوتاهی کنند،افراد حاضر در فهرست ذخیره، جایگزین آنها خواهند شد. او ادامه داد: موضوع خالی نبودن واحدها حائز اهمیت است و باید هر چه سریعتر این واحدها به چرخه بازار مسکن وارد شوند.

به گفته این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در طرح مالیات از خانه‌های خالی قصد دارد واحدهای فاقد سکنه و خالی را به چرخه اجاره یا خرید وارد کند تا در نهایت بازار مسکن به ثبات برسد.اما عمده خانه های خالی فایل های 80متر به بالا هستند که قدرت خرید مردم کفاف خرید آنها را نمی دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)