تنظیم قیمت و اجاره‌ بهای مسکن

تنظیم قیمت و اجاره‌ بهای مسکن
تنظیم قیمت و اجاره‌ بهای مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رئیس‌جمهوری در این جلسه با تاکید بر آنکه کنترل بازار صرفا با دستور، بخشنامه و ابلاغ‌های اداری ممکن نیست، تمام دستگاه‌ ها و وزارتخانه ‌های اقتصادی باید در شرایط خاص این روزها با مراقبت و حساسیت بیشتری در کنار مردم حضور داشته باشند و بر بازار...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، رئیس‌جمهوری در این جلسه با تاکید بر آنکه کنترل بازار صرفا با دستور، بخشنامه و ابلاغ‌های اداری ممکن نیست، تمام دستگاه‌ ها و وزارتخانه ‌های اقتصادی باید در شرایط خاص این روزها با مراقبت و حساسیت بیشتری در کنار مردم حضور داشته باشند و بر بازار نظارت کنند.  نظارت و مراقبت دقیق و واکنش بهنگام در مقابل افزایش قیمت ‌ها از وظایف خطیر همه مسوولان، تولید کنندگان، اصناف و فروشندگان است و کوتاهی و اعمال در این خصوص به هیچ وجه پذیرفته نیست. مطابق با اظهارات رئیس جمهور، نخستین تصمیم اعلام شده از سوی این ستاد برای تنظیم قیمت و اجاره‌ بهای مسکن، مدیریت ورود نقدینگی و تقاضای سرمایه‌ای به بورس می باشد.

با سیاست ‌هایی که وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد کرده‌اند، ضمن تامین تقاضای بازار و ساخت مسکن مورد تقاضا، نسبت به مدیریت قیمت و ورود نقدینگی به این حوزه نیز تلاش خواهد شد. از جمله این برنامه ‌ها تامین تقاضا با ایجاد چشم‌ انداز مثبت در ایجاد رونق و عرضه مسکن کوچک و متوسط است که به سهولت قابل دسترسی برای اقشار کم‌ برخوردار باشد.

تصمیم دیگری اتخاذ شده در این ستاد برای مقابله با التهابات بازار مسکن، افزایش عرضه از طریق ساخت مسکن ملی است.همچنین انتقال وام ساخت به متقاضیان مصرفی خرید مسکن دیگر راهکار عنوان شده در این ستاد برای مدیریت انتظارات در بازار مسکن بود. روحانی با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌ های گسترده مسکن ملی یا مسکن اول، انتقال تسهیلات به متقاضیان در چار چوب بازار عرضه از جمله برنامه ‌های موثر در کنترل قیمت مسکن خواهد بود. دولت همچنین با اجرای سیاست ‌هایی که در تمامی بخش‌ های اقتصادی مرتبط طراحی شده است، در صدد کنترل و مدیریت آن بخش از نقدینگی در بازار مسکن است که می‌تواند این بازار را دچار آشفتگی کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)